• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens laden in cel, jaartallen, macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0510

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
289
Hoi.

Bekijk bijlage test.xlsx

Ik heb in cel C2 het jaar 2016 staan maar nu wil ik dat als je klikt op 1 van de 2 pijlen dat hij naar 2015 of 2017 toe gaat, dit kan met een hyperlink naar een ander tabblad maar nu heb ik alle data van alle jaren in 1 tabblad en dat wil ik zo houden, dus mijn vraag is hoe zorg ik ervoor dat als je op het rechter pijltje klikt > dat hij dan 2016 veranderd naar 2017 en dat dan rechts bij G3 t/m N3 alle data veranderd met de gegevens van 2017 die dus daaronder in het hele overzicht staan?

Ik wil dit omdat ik dan zo heel gemakkelijk een duidelijk overzicht heb wat mijn uitgaven waren per jaar, zonder dus met meerdere tabbladen te werken.

Macro's?
 
Waarom niet gewoon filteren?
 

Bijlagen

  • test-1.xlsb
    88,6 KB · Weergaven: 41
Omdat ik deze totalen ga gebruiken voor andere tabbladen en als ik filters gebruik dan veranderd het resultaat steeds als je het anders sorteer.
 
gast0510,

ik denk dat het zo wel kan. Het is aan lou om te beoordelen of dat voor jou voldoet.
 

Bijlagen

  • test gast0510 (hs).xlsx
    139 KB · Weergaven: 50
Dank jewel, dit lijkt er inderdaad op.
Ik kan dit alleen niet testen omdat het blad beveiligd blijkt te zijn tegen wijzigingen ofzo, als ik klik op de knoppen die je hebt gemaakt dan gebeurt er niets, ik kan ze namelijk niet klikken.
Als ik het jaar handmatig verander gebeurt er ook niets.

Kan ik de opmaak van de knoppen ook wijzigen naar de knoppen die ik eerst had? (hoe)
 
gast0510,

bij mij werkt het zonder problemen.

Neen, als je de opmaak wilt verranderen zul je macro's moeten toestaan en gebruiken
 
Er zijn er velen die verstand hebben van macro's alleen is de vraagstelling nogal gebrekkig en zo ook jouw antwoorden. Ik ziet geen verschil in de uitkomsten dmv van filteren in combinatie met SUBTOTAL() en het gebruik van SUMPRODUCT(). Bestanden plaatsen met koppelingen naar andere bestanden werkt ook niet echt prettig.

Zorg ervoor dat het gebruik van macro's ingeschakeld is dan kan je het bestandje testen.
 

Bijlagen

  • test-2.xlsb
    74,5 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Dank je voor het bestandje.

Sorry dat het onduidelijk overkomt. Zal beter mijn best gaan doen.

Als ik het bestandje open krijg ik deze foutmelding: error.png

Nog een vraag, waarom krijg ik altijd bij het afsluiten van mijn excel document de vraag of ik het wil opslaan? zelfs als ik hem open en direct weer afsluit zonder iets te wijzigen. Lijkt mij raar want je wijzig niets en toch vraagt dat ding of je dit wilt doen omdat er iets is gewijzigd.
 
Beide problemen heb ik niet dus ik zou het niet weten.

Veel code staat er niet in dus moet je zelf vrij eenvoudig zelf kunnen doen.
Alles in 1 module

Code:
Sub Jaarfilter(jaar)
  ActiveSheet.ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter 1, ">=" & DateSerial(jaar, 1, 1), xlAnd, "<" & DateSerial(jaar + 1, 1, 1)
End Sub
Sub Jaarmin()
  [C2] = [C2] - 1
  Jaarfilter [C2]
End Sub
Sub Jaarplus()
  [C2] = [C2] + 1
  Jaarfilter [C2]
End Sub

Haal de hyerlinks onder de pijltje weg en koppel de juiste macro aan de pijltjes.
 
Alsook,
Code:
ActiveSheet.ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter 1, , xlFilterValues, Array(0, Format(DateValue("1-1-" & jaar), "m-d-yyyy"))
 
Dank jullie wel!

Ik heb excel verwijderd en opnieuw erop gezet, ik miste dus wat installatie gegevens die macro werkend maken, nu lukt het.

VenA, jouw bestandje doet het goed, nu probeer ik het zelf toe te passen in mijn eigen bestandje zodat ik het zelf ook begrijp maar het wil niet helemaal lukken. Zou je eens naar het onderstaande bestandje willen kijken?

Ik zou ook graag willen werken zonder actieve filters als dat kan.


HSV, wat doet jouw code nu precies? wat is er anders dan aan die van VenA?


07
Haije, jouw bestandje doet het nu ook. dank je. ik heb geprobeerd jouw code alleen toe te passen in het bestandje van VenA maar die wilt het niet helemaal doen, kun je mij vertellen wat ik mis?


Bestandje: Bekijk bijlage test.xlsx
 
gast0510,

voldoet dit aan je verwachtingen?

LET OP: wel macro's toestaan.

NB: de bijlage in jouw post is een .xlsx en daarin worden GEEN MACRO'S opgeslagen
 

Bijlagen

  • test van VenA voor gast0510 (hs) .xlsb
    67 KB · Weergaven: 52
Dank je hartelijk Haije!

Ik heb het in mijn eigen bestandje geprobeerd en de pijltjes werken goed, alleen de cellen met de totalen van dat jaar willen het niet doen.
Als ik de 1e fees formule kopiër uit jouw bestandje en die vervolgens plak in de andere 3 cellen (totalen) dan wordt alleen die 1e berekend en de rest krijt #WAARDE.
Begrijp er helemaal niks van hoe dit zo maar kan, alles lijkt goed zijn in gevuld.

voorbeeld: Bekijk bijlage test.xlsb
 
Sumproduct kan niet overweg met dit soort formules
Code:
=IF(F59="";"";IF(F59=0;0;SUM(F59/E59)))

In beide bestandjes van @Haije kan je zien dat er dit staat.
Code:
=IF(F59="";[COLOR="#FF0000"][SIZE=4]0[/SIZE][/COLOR];IF(F59=0;0;SUM(F59/E59)))
 
Serious? Bij mij staat er toch echt: =SOMPRODUCT((H6:H999)*(JAAR($B$6:$B$999)=$C$2)) in zijn bestandje.

Wat helemaal raar is is dat SOMPRODUCT het wel doet op 1 kolom.
En dat jouw formule totaal niet de formule is die ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Je moet naar de rest van de formules in het bestand kijken.
 
Aah! sorry ik snapte je even niet.

Kan het echt niet op een andere manier zodat "" ook "" blijft ipv 0 ?
 
Matrixformule.
Code:
=SOM(ALS(ISGETAL(N6:N999);N6:N999)*(JAAR($B$6:$B$999)=$C$2))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan