• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel een word document laten opslaan als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Berichten
107
Geachte helpers van het forum,

Ik zit weer eens in de knoop en ik kom er helaas niet uit, ook niet na het opnemen van macro's in excel en word.

Ik laat in excel van diverse sheets een pdf maken dmv
Code:
    With Sheets("Open Begroting")
        .ExportAsFixedFormat _
         Type:=xlTypePDF, _
         Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & (TextBox5) & (", ") & "open begroting" & (TextBox3)
    End With
en dit werkt gewoon goed.

Nu heb ik afgelopen week van snb hulp en tevens een kortere script gekregen om een word document te bewerken en opslaan als een word document, dit is verder ook goed gelukt en werkt prima.

Nu probeer ik in excel een aparte knop te maken om dit word document te openen en hiervan een pdf te maken. Dit omdat soms dit word document nog handmatig bewerkt worden. Het lukt mij om dit document te openen, eventueel te weergeven en tot daar lukt het.

Ondertussen ben ik druk aan het stoeien geweest en ook in word een macro opgenomen om het document in pdf te laten opslaan en toen kreeg ik het volgende.
Code:
    ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:= _
        "F:\VEAD\test.pdf", _
        ExportFormat:=wdExportFormatPDF, OpenAfterExport:=False, OptimizeFor:= _
        wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportAllDocument, From:=1, To:=1, _
        Item:=wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=True, KeepIRM:=True, _
        CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _
        BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False
    ChangeFileOpenDirectory "F:\VEAD\"

Bij het uitproberen in excel krijg ik diverse foutmeldingen dat variabele niet gedefineerd zijn. Uiteraard heb ik de manier van excel geprobeerd waarmee ik diverse sheets wel als pdf kan krijgen.

Eerlijk gezegd weet ik het niet meer en loop ik hiermee vast. Ik hoop hier weer eens een duw in de goede richting te kunnen krijgen van de experts hier op het forum.

Alvast bedankt voor alle reacties,

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn dus geen beste helpers die mij kunnen uitleggen waarom geen van beide opties werken of hoe ik dit werkend zou moeten krijgen?
 
Wellicht komt dat omdat je geen voorbeeldbestandje plaatst bij je vraag....en als je een euro moest betalen voor elke keer dat dit aan jou is medegedeeld, dan denk ik dat je langs de geldautomaat moet.
 
Ik had zelf niet het idee dat hiervoor een voorbeeld bestand geupload moest worden, als ik hierdoor wel antwoord en dus hulp op mijn vraag kan krijgen bij deze dan hierbij de voorbeeldbestandjes ter verduidelijking. Het excel bestand is het bestand waar wij vanuit werken. Hieruit willen wij graag ook een pdf kunnen maken van het reeds eerder aangemaakte word bestand.

zie #2 ondanks dat er nu wel een voorbeeldbestandje bij toegevoegd is..
 

Bijlagen

  • PDF.xlsm
    23,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt door een moderator:
Haagiee,

zou je je wellicht kunnen voorstellen dat het Word-bestand ook van belang kan zijn om hier een nuttig antwoord op te krijgen/geven?

Je kan toch niet van helpers verwachten dat ze proberen jouw bestand na te maken?
 
Haagiee,

zou je je wellicht kunnen voorstellen dat het Word-bestand ook van belang kan zijn om hier een nuttig antwoord op te krijgen/geven?

Je kan toch niet van helpers verwachten dat ze proberen jouw bestand na te maken?

Beste haije,

het word document is een standaard .docx document, dit is in 1 min tijd aangemaakt. Het moet als enige de juiste naam hebben die in mijn script verwerkt staat, de tekst wat in het word document zou staan lijkt mij geen verschil maken voor het eindresultaat wat ik graag zou willen, het maken van een pdf van het word document.

Code:
ThisWorkbook.Path & "\" & sn(4, 3) & ", offerte" & sn(17, 4) & ".docx"

Oftewel met de gegevens uit het excel voorbeeldbestand zou het word document moeten heten: 2017050, offerte, Kerkdenhaag.docx

mja hierbij een voorbeeldje Bekijk bijlage 2017050, offerte, Kerkdenhaag.docx

Als toevoeging: het word document zou als enige op dezelfde plaats opgeslagen moeten staan als het excel voorbeeldbestand.
 
Laatst bewerkt:
Beste Haagiee,

mijn oprechte excuses voor het vragen.

Ik ging er (ten onrechte?) van uit dat u de helpers zo veel als mogelijk van dienst zou willen zijn.
Zij steken immers vrijwillig en onbetaald tijd in het oplossen van uw probleem!

Nogmaals Excuses.
 
Haije
Beste Haagiee,

mijn oprechte excuses voor het vragen.

Ik ging er (ten onrechte?) van uit dat u de helpers zo veel als mogelijk van dienst zou willen zijn.
Zij steken immers vrijwillig en onbetaald tijd in het oplossen van uw probleem!

Nogmaals Excuses.

Excuses??? waarom omdat ik mijn mening zeg over iets?? belachelijk deze reactie!! wat een ****** forum is dit zeg jezus
 
je moet hier in iemands **** kruipen om antwoord te krijgen, als je teveel vraagt in een korte tijd krijg je van niemand antwoord meer.......... nee alle helpers helpen iedereen de experts en ook de mindere scripters !!! jaa jaa, je me ****** **** ook !!!!
 
@gast0219: met zo'n toontje loop je de kans dat helemaal niemand meer bereid is om je te helpen. Lijkt mij ook niet de bedoeling. Het is gebruikelijk om als het even kan bestanden mee te sturen zodat de helpers geen nodeloze tijd hoeven te steken in het fabriceren van de benodigde bestanden. Ook al kost dat (volgens jou) maar één minuut: die minuut hadden we liever gebruikt voor de oplossing. Bovendien is het voor jou misschien helder dat het niet uitmaakt welk document je gebruikt, voor ons is het dat niet. Hou daar dus rekening mee; wij moeten het doen met de informatie die we van jou krijgen.

Als Haje dan een beetje geprikkeld reageert, is dat voor jou misschien even vervelend, maar dat mag geen reden zijn om zelf zo ongenuanceerd te keer te gaan tegen hem en het forum. Iedereen steekt zijn/haar tijd vrijwillig in het forum, dus als een antwoord wat langer op zich laat wachten, dan is dat maar zo. Maar jou 'optreden' zal de animo niet vergroten, dat snap je zelf denk ik ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Het kan overigens prima, mocht je daar nog in geïnteresseerd zijn; de code is niet eens lastig...
 
beste experts van het forum,

ik kan me hier beter niet in mengen maar wil alleen mijn mening even hierover uitspreken. Ik begrijp de helpers van het forum maar TS ook. TS heeft veel vragen gesteld in een korte tijd, krijgt diverse scripts en leest over dingen heen waardoor ergenis komt bij helpers en experts hier op het forum. Andersom is de reactie van TS ook begrijpenlijk in mijn opinie, hoewel ik het er niet mee eens ben. TS wil leren, wil verder, ziet om zijn "simpele vraag" heen alles beantwoord worden en dat brengt hem irritatie.

OctaFish
Het kan overigens prima, mocht je daar nog in geïnteresseerd zijn; de code is niet eens lastig...

Hier ben ik nog wel benieuwd naar.

En waarom staat TS er niet meer?
 
je moet hier in iemands **** kruipen om antwoord te krijgen, als je teveel vraagt in een korte tijd krijg je van niemand antwoord meer.......... nee alle helpers helpen iedereen de experts en ook de mindere scripters !!! jaa jaa, je me ****** **** ook !!!!

Beste gast0219,

Vergeet niet dat alle helpers hier vrijwillig zijn om u te helpen.
Zij behouden zich dus het absolute recht om hulp geven te weigeren om wat voor reden dan ook.
Als ze dan proberen om de situatie helder te krijgen d.m.v een (aantal) voorbeeld bestanden dan is dat niet meer dan normaal.

Bij deze dan ook het verzoek dit soort grove berichten achterwegen te laten.

m.v.g,
Mastermindzh

En waarom staat TS er niet meer?
De naam "gast{nummer}" betekend dat de gebruiker zich om wat voor reden dan ook heeft willen laten verwijderen of anonimiseren.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan