• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken en kolom index getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gober

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
133
=ALS(VERT.ZOEKEN(WAARDE(LINKS($B4;4));Klanten!H:N;4;ONWAAR)="";"";VERT.ZOEKEN(WAARDE(LINKS($B4;4));Klanten!H:N;4;ONWAAR))

bovenstaande formule werkt voor mij prima. Deze kijkt in tabblad "Klanten" in kolom H naar het klantnr en vult dan via kolom index getal de waarde in. Graag wil ik ook het e-mail adres zo achterhalen welke zich in kolom F bevind.
Ik vul bij kolom index getal dan -2 in. maar dat werkt echter niet.
Wie heeft de oplosssing?
 
Zonder een voorbeeld van jou vermoed ik dat het je het bereik moet laten beginnen bij F
 
Dat werkt niet omdat in kolom H gezocht wordt naar het klantnr.
 
Zo iets misschien?

Code:
=INDEX(Klanten!F:F;VERGELIJKEN(LINKS($B4;4);Klanten!H:H;0))
 
@cobbe jou oplossing werkt. Heb er alleen nog het volgende aan toegevoegd:
Code:
=INDEX(Klanten!F:F;VERGELIJKEN(WAARDE(LINKS($B4;4));Klanten!H:H;0))
namelijk waarde(links). Dit omdat de $b4 zowel getallen als tekst bevat.
Was zelf ook al even met index en vergelijken bezig geweest, maar omdat ik de formules niet helemaal doorgrond, wist ik niet waar ik de fout maakte.
Mijn dank is groot. Ik kan weer verder.
Gober
 
Als je er een bestand bijgedaan had dan was jouw vraag gisteren om 12:35 uur al opgelost.:d
 
@vena dat begrijp ik. dat had ik ook wel gedaan als de vraag niet opgelost zou worden. Ik had dan echter wel veel werk gehad om alle privacy gevoelige informatie te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan