Geen geluid via HDMI (apparaat wordt niet weergegeven als mogelijk audioapparaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Hallo Allemaal

Ik heb een beetje een apart probleem met audio via hdmi, ik speel al jaren films/series af op mijn tv door mijn computer via hdmi te verbinden. Voor andere dingen zoals gamen of internetten wissel ik dan vaak weer terug naar mijn PC monitor (die ook via hdmi verbonden is). Mijn pc monitor gebruik ik nooit voor audio omdat ik gewoon een koptelefoon heb (waar het geluid altijd van werkt).

Tot voor kort werkte het geluid afspelen via de TV altijd prima, maar nu pakt hij elke keer mijn TV niet meer als audioapparaat. Uitgeschakelde apparaten weergeven staat gewoon aan (maar mijn TV is ook niet als uitgeschakeld apparaat zichtbaar) en hij staat ook niet als disabled device in apparaatbeheer.

Het gekke is dat na een update van de videokaart het weer even werkte, en dan vervolgens een dag of twee later niet meer. Ik heb toen weer geprobeerd mijn hele videokaart driver gewoon te deinstalleren en te herinstalleren en toen werkte het geluid ook weer. Maar dan natuurlijk een paar dagen later weer niet. Ik snap hier echt de ballen van en heb zeker geen zin om elke keer die videokaart drivers te herinstalleren als ik weer eens netflix o.i.d. wil opzetten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan fixen?
 
Laatst bewerkt:
Zou handig zijn te weten welke hardware er wordt gebruikt en het OS.
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
 
Oh ja natuurlijk:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit

CPU
Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz: 40 °C
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock P67 Pro3 (CPUSocket): 32 °C

Graphics
Panasonic-TV (1920x1080@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (ASUStek Computer Inc): 38 °C

Storage
111GB Samsung SSD 840 Series (SSD): 32 °C
931GB SAMSUNG HD103SJ (SATA): 31 °C

Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C

Audio
High Definition Audio-apparaa
 
Laatst bewerkt:
Helaas werken die dingen ook niet (behalve natuurlijk ander besturingssysteem en soortgelijke oplossingen haha)

Net weer even installatieprogramma van mijn videokaart gerund, nu werkt het dus weer .. maargoed de vraag is voor hoe lang
 
Ik denk dat ik erachter ben gekomen waar het aan ligt, windows blijkt dus steeds mijn videokaart driver terug te zetten naar een oude versie. Ik heb dat als het goed is uitgezet nu, bedankt voor de hulp. Ik laat wel even weten als er toch weer problemen naar boven komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan