Access: maximum aantal gelijktijdige gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
349
Dit is een theoretische vraag, maar ik vind op de pagina's van Microsoft niet echt een antwoord.

Stel dat ik een simpele Access-database (een tabel met een formulier eraan gelinkt) op een gedeelde netwerschijf zet, hoeveel gebruikers kunnen dan tegelijkertijd gegevens invoeren in deze database?
 
Dit is redelijk logisch dat je er geen echt concreet antwoord op vind. De performance is namelijk van zoveel zaken afhankelijk dat er geen duidelijk antwoord te geven is.

Je zou wel kunnen stellen dat Access niet heel erg geschikt is om met grote aantallen (>50) gebruikers tegelijk in een database te gaan werken. Maar dan nog zal het afhangen van de database en het daadwerkelijk aantal bewerkingen. Dit in combinatie met de snelheid van het netwerk en pc's en dat nog eens afgezet tegen wat jouw gebruikers een acceptabele responstijd vinden.
 
in de praktijk merk ik dat het wisselt. Ik heb 1 database waarin 10 mensen dagelijks samen in werken. gaat prima. en ik heb er 1 die continue geblokkeerd raakt zodra ik er als 2de in wil.
 
@ jwaque

De blokkering zal misschien volledig weg zijn als je simpelweg je Database opsplitst in een backend en gekoppelde frontend en dan elke gebruiker zijn aparte frontend geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan