Nieuwe laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik ben totaal leek wat hardware betreft en heb wat informatie verzameld over laptops. Ik heb een aantal vragen waarop ik - naargelang de winkel waar ik binnenstap - een ander antwoord krijg.
1) Is het beter een toestel van een A-merk (zoals HP, Compaq, Dell, ......) dan een B-merk (Asus, Acer, Msi .....) te kopen?
2) Is de kwaliteit van de batterij een doorslaggevende factor?
3) Welke processor heb ik nodig om Photoshop te gebruiken ?
4) Een laptop met SSD en HDD? En welke minimum opslagcapaciteit?
5) Er zijn WIFI-kaarten van bedenkelijke kwaliteit en ik lees dat je voor Intel moet kiezen. Klopt dat?
 
Ik zou Asus en MSI nou niet bepaald als B-merk bestempelen...op pc-hardware gebied zijn dat wel merken uit de top 5....
Lenovo is momenteel de grootste computerfabrikant ter wereld ( heeft onlangs ook ex Aldi-merk Medion ingelijfd )...
Voor Photoshop zou ik uitkijken naar een toestel met minimaal een Core i5 ( event. een Core i7 ) en 8 Gb geheugen.
Wat je aan opslagruimte nodig hebt is geheel aan jezelf maar ik zou voor een SSD kiezen van tenminste 256 Gb.
Bepaalde Intel WiFi adapters kennen verbindingsproblemen onder Win 10 ( dit zijn vaak de types die gecombineerd zijn met Bluetooth )....dit soort problemen met adapters van Broadcom / Atheros komen voor mijn gevoel minder voor..
 
Hoe kom je aan die kwalificaties?

Reken zelf HP en al helemaal die Compac tot de B merken.

En voor grafische toepassingen is een Mac of Macbook toch niet te passeren, welke kwalificatie wil je die geven?

En het belangrijkste vergeet je te vermelden, het budget.
 
Beste,

Ik wil best €700 tot €800 spenderen en hou het liever bij Windows.
 
Beste tkint,

Ik heb je vraag verzet naar de laptop sectie, hier hoort je vraag ook thuis als je een nieuwe laptop koopt.
Succes met de keuze voor de nieuwe laptop :)
 
Zelf geef ik de voorkeur aan een schermgrootte van 15,6 inch met matte afwerking ( i.v.m. spiegeling bij veel licht ).
Een groter scherm vreet meer van je accuduur en het toestel wordt meteen een stuk zwaarder..
Op basis van wat hij moet kunnen en wat ik eerder voorstelde heb ik gefilterd met dit overzicht als resultaat met een budget van max. € 800.
Uiteraard kun je zelf nog aan de filters rommelen ( wel of niet ) om je optimale configuratie te bereiken of je stelt je laptop zelf samen bij bijv. BTO.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan