DVD speler met USB-ingang. Welk videoformaat is vereist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik maak gebruik van een DVD speler met een disc drive én een USB ingang. Een MP4video die geconverteerd is en naar DVD gebrand gaat probleemloos, maar de USB herkent geen enkel gangbaar (niet-geconverteerd) formaat (AVI, WMV, MPEG, MP4,). Ook de verschillende codecs uitgeprobeerd. Bij enkele formaten komt de bijbehorende muziek wél door, maar geen beeld. Slechts bij een enkel formaat zegt hij duidelijk dat het formaat niet ondersteund wordt. Op de pc zijn ze geen probleem en worden ze vlekkeloos vertoond via bv Windows media player. Moeten ze voor die USB-ingang van de DVD-speler ook geconverteerd worden en hoe dan? (Ik kan in de converteringsprogramma's alleen kiezen tussen branden naar DVD of als Iso-bestand opslaan. Of is die ingang gewoon defect??
 
Laatst bewerkt:
Die van mij snapt avi met xvid codec het best met een bitrate van 4000 of minder. de codec voor de audio moet je sowieso op mp3 zetten.
 
Ik kan bij het exporteren van mijn AVI alleen kiezen tussen H264 en MPEG-4 codec. Volgens zoeken in google zou dat niets uit mogen maken. Op de pc (ik heb ze allebei geprobeerd) worden ze gewoon vertoond. De DVD recorder kan er niks mee via de USB ingang. En is bitrate hetzelfde als sample rate? Ik kan hem niet lager instellen dan 8000.....
Maar als ik je goed begrijp kun jij via de USB op de DVD recorder (net zoals op de pc) een gewoon videoformaat afspelen ZONDER te converteren zoals dat bij een DVD moet?
 
Je kunt dan het beste een videoconverter downloaden die wel makkelijk aanpasbaar is. Mijn advies is anyvideoconverter de gratis versie. Vink wel de overbodige extra's uit bij het installeren.
 
Ik ben al aan de slag geweest met converters, maar de kernvraag voor mij is: heeft die USB-ingang nu een geconverteerde versie nodig of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan