Outlook 2010 wijzigingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kornelis

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Berichten
274
Beste,

Krijg bij het afsluiten van Outlook 2010 de melding > wijzigingen opslaan.
Dit gebeurt de laatste tijd, daarvoor bij het afsluiten nooit deze melding gekregen.
Systeemherstel bied geen uitkomst.
Ook met het terug zetten van een back-up van het systeem krijg ik bij het afsluiten van Outlook deze melding.
Is het te voorkomen dat ik deze melding krijg?

Met vriendelijke groet.
 
Is er toevallig in de Conceptenmap (Drafts) een mail blijven hangen?
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed (enige) datacorruptie.
Dus scanpst.exe opzoeken op je pc en die loslaten op de databestanden van Outlook, de .PST bestanden. Dit proces desnoods meermalen doen als scanpst.exe fouten blijft aangeven, laten we zeggen maximaal 4x per databestand. Uiteraard met Outlook volledig afgesloten

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed (enige) datacorruptie.
Dus scanpst.exe opzoeken op je pc en die loslaten op de databestanden van Outlook, de .PST bestanden. Dit proces desnoods meermalen doen als scanpst.exe fouten blijft aangeven, laten we zeggen maximaal 4x per databestand. Uiteraard met Outlook volledig afgesloten


Tijs.

Bedankt voor de reactie.

Scanpst.exe al 1 keer laten lopen.
Zal eens meer dan 1 keer proberen
 
Waar je (eigenlijk) naar toe wilt is dat scanpst geen integriteitsproblemen meer meldt over een Outlook databestand, maar daarvoor moet je scanpst weer opnieuw starten na een reparatie.

Dus bij een bestand met integriteitsproblemen moet je (totaal) minstens 2x scanpst loslaten op het bestand: 1x om (te analyseren en) repareren en 1x om te zien/analyseren of de reparatie alle problemen had opgelost en dan evt. nogmaals te repareren.

Mijn ervaring is dat kleine integriteitsproblemen ook na meerdere reparaties gemeld/aanwezig kunnen zijn, maar dat na een aantal reparaties (4x) doorgaans de bestandsproblemen zodanig zijn opgelost dat Outlook er weer goed mee kan werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waar je (eigenlijk) naar toe wilt is dat scanpst geen integriteitsproblemen meer meldt over een Outlook databestand, maar daarvoor moet je scanpst weer opnieuw starten na een reparatie.

Dus bij een bestand met integriteitsproblemen moet je (totaal) minstens 2x scanpst loslaten op het bestand: 1x om (te analyseren en) repareren en 1x om te zien/analyseren of de reparatie alle problemen had opgelost en dan evt. nogmaals te repareren.

Mijn ervaring is dat kleine integriteitsproblemen ook na meerdere reparaties gemeld/aanwezig kunnen zijn, maar dat na een aantal reparaties (4x) doorgaans de bestandsproblemen zodanig zijn opgelost dat Outlook er weer goed mee kan werken.

Tijs.

Scanpst.exe 5 keer laten lopen, de laatste 2 keer de melding geen fouten.
Zal de komende dagen kijken of de melding nog terug komt bij het afsluiten van Outlook 2010.

Iedereen alvast bedankt voor de reactie's en het meedenken.


Met vriendelijke groet.
 
@Kornelis: na 16 jaar Helpmij lid zou je moeten weten dat de QUOTE knop geen antwoord knop is... Hou draadjes simpel en leesbaar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan