netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
ik heb 2 desktops met windows 10 home, ik kan via delen van de ene pc in de andere en andersom,
maar de ene keer zie ik op pc vera alleen staan netwerk, maar dus niet pc jobo of pc vera en de andere keer wel,
bij pc jobo zie ik wel staan pc jobo en pc vera, zie printscreen
terwijl alles is ingeschakeld via eigenschappen netwerk,
waarom zie ik op pc vera alleen staan netwerk en niet zoals in printscreen (gemaakt op pc jobo) staat weergegeven ?
nw.JPG
ik kan dus niet altijd via de pc vera in de gedeelde mappen van pc jobo komen.
hoe is dit op te lossen ?
 
Het zou kunnen dat tussendoor de ander computer werd uitgezet of in slaapstand was gevallen. Indien je het ander computer niet ziet en hij staat aan, komt die dan binnen een uur weer in beeld?
 
de pc vera gaat nooit min de slaapstand, als ik hem opstart staat er alleen netwerk, te zien via de verkenner,
zie
net.JPG

dus niet zoals bij de andere pc (pc jobo), te zien op de printscreen in mijn vorig bericht,
ook komt het niet in beeld na een (paar) uur,
terwijl de netwerkdetectie\bestands en printerdeling is ingeschakeld en een wachtwoord gevraagd word.

ik kan wel bestand e.d. kopieren van pc jobo naar pc vera, maar dus niet andersom;

hoe is het op te lossen ?
 
Kan je het wachtwoord resetten? Ik denk de eerste Windows 10 computer biedt een wachtwoord voor bestanden delen aan. Komt dan later een tweede pc bij en de eerste staat uit, dan geeft de tweede pc een wachtwoord uit en je effect kan ontstaan.
 
er is op beide pc's geen wachtwoord nodig, dus resetten is n.v.t.
het heeft steeds gewerkt zonder,

het rare is dat het de ene dag wel werkt en de andere dag niet, zonder dat er veranderingen zijn gemaakt;
maar nu is het al 2 dagen dat ik vanaf pc jobo niet in de pc vera kan komen bij de gedeelde mappen.
 
ik kan nog steeds niet via netwerk van de pc vera in de gedeelde mappen van pc jobo komen, terwijl alles via netwerkcentrum is ingesdchakeld, zonder wachtwoord
wel lukt van pc jobo in de gedeelde mappen van pc vera te komen.
hoe los ik dit nu op ?
 
kan je niet gewoon een wachtwoord gebruiken?
 
Als u bij de "opties delen van verschillende netwerkenprofielen" wijzigt, kunt u eventueel er voor kiezen een wachtwoord in te stellen. Als het wachtwoord is ingesteld hebben alleen personen toegang, die een gebruikersaccount en wachtwoord op de computer hebben.
 
ik heb nooit een wachtwoord gebruikt, het heeft steeds normaal gewerkt, er is ook niks aan de instellingen veranderd.
 
zonder iets te wijzogen o.i.d. werkt het weer, de kabouters hebben hun werk gedaan :)
 
Fijn dat het opgelost is! Als ik u was zou ik direct een "image" maken met behulp van "Aomei". Als het weer fout gaat, dan kunt u zonder enige moeite met de gemaakte "image" alles weer terug zetten.
Gegroet, Lordlister
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan