• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondjes gaan niet mee met sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn geen keuzerondjes maar selectievakjes. Dat soort objecten zijn geen gegevens die onderdeel uitmaken van de inhoud van een werkblad en kan je dus niet als zodanig sorteren. Koppel ieder selectievakje aan een cel.
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien nog zo handig te vermelden dat je met Mac werkt, dat helpt de helpers om ergens onnodige energie in te stoppen.
 
Zal ik voortaan doen. Had geen idee dat er zoveel verschil zat in Mac en Windows. Maar ik begrijp van Edmoor dat dit mijn fout is door het verwisselen van selectievakjes en keuzerondjes
 
Je moet natuurlijk zelf weten of je keuzevakjes of selectierondjes gebruikt. Ik wilde er alleen even de juiste naam aan geven. Maar zoals ik al zei, ieder selectievakje kan worden gekoppeld aan b.v. de onderliggende cel. En dat is iets dat je nog moet doen. Het zijn er wel een paar dus misschien is het handig daar even een stukje VBA voor te gebruiken, alleen om dat even recht te trekken.

In Office voor Windows gaat dat zo:
Code:
Sub KoppelCheckboxesAanCel()
    Dim cb As CheckBox
    For Each cb In ActiveSheet.CheckBoxes
        cb.LinkedCell = cb.TopLeftCell.Address
        With Range(cb.TopLeftCell.Address)
            .Interior.Color = 16777215
            .Font.Color = 16777215
        End With
    Next cb
End Sub

Of dat voor Mac ook werkt mag je zelf testen.
 
Laatst bewerkt:
Als je zorgt dat de objecten HELEMAAL in een cel passen en je zorgt dat je bij sorteren die kolom ook mee selecteert, dan zouden de objecten mee moeten sorteren, mits je ieder object instelt op "move and size with cells" of "Move but don't size with cells".
 
Overigens zou ik je willen adviseren die dropdowns te verwijderen en te vervangen door Gegevens validatie met de lijst optie. CHeckboxes zou ik wegdoen en gewoon vervangen door Ja/Nee of 0/1 antwoorden, dat gaat je met dit bestand heel veel ellende besparen want die controls zijn leuk, maar niet in dergelijke aantallen. Dan wordt het al snel een nachtmerrie om ze te beheren.
 
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken en oplossen!:thumb:

Ik ben geholpen!:)

Groet Hoss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan