Error: poging om een programma te laden met een onjuiste indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Laatst krijg ik steeds als ik mijn laptop opstart de melding: Error: Poging om een programma te laden met onjuiste indeling. (in de bijlage de volledige melding) Ik krijg deze ineens zonder enige waarschuwing. Hoe kom ik erachter van welk programma deze melding is?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screen Shot 05-14-17 at 07.25 PM.PNG
    Screen Shot 05-14-17 at 07.25 PM.PNG
    14,7 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt:
Plaats volgende logs:
Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png



Log 2:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif

    • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op AutoRuns.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen

    attachment.php

    paperclip.png
 
Helaas word ik niets wijzer uit die logs.

  1. Download PsTools.
  2. *Unzip deze naar C:\Program Files\PS Tools.
  3. Download en installeer **
    conemu.png
    ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmuAls administrator uitvoeren
(Kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: "%programfiles%\ps tools\psloglist" -d 180 -f e -o eventlog > "%userprofile%\desktop\error.log" & start notepad "%userprofile%\desktop\error.log"


*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
** Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.
 
MISSCHIEN kun je je ook redden door nadat het window met foutmelding geopend is (waarom staat er demo version op de achtergrond?) taakbeheer te openen.
Wellicht staat dan in de eerste regels iets wat je herkent waar dat scherm bij hoort.
Dan kun je door met je rechtermuisknop te klikken naar bestandslocatie gaan. Dan weet je waar het vandaan komt en kun je dat programma via de uninstaller verwijderen.
Twijfel je, dan kun je googlen op het bestand wat je gevonden hebt. Misschien dat dat je verder helpt.

Je kunt ook in taakbeheer kijken wat er gebeurt als je het venster sluit, welk item er dan verdwijnt. Dan weet je dat je daar dan de volgende keer naar moet kijken.
 
Laatst bewerkt:
Download procexp.exe (=Process Explorer), herstart de pc zodat de melding weer ontstaat (uiteraard de melding laten staan), start procexp.exe "Als Administrator uitvoeren", zorg ervoor dat procexp niet beeldvullend is, schuif het zo dat het meldingenvenster in beeld is en sleep het vangnetje/dreamcatcher knopje van procexp over het meldingenvenster en laat de muis los. Het proces dat de melding genereerde wordt dan geactiveerd in procexp.

Met de rechter muisknop gebruiken op het proces komen allerlei nuttige opties in beeld. Kies Properties als eerste stap.

PS: Er is altijd het risico dat een standaard Windows programma/proces het werk doet van het op je scherm weergegeven van een (fout-)melding, dus dat de achterliggende 'schuldige' niet wordt geselecteerd of genoemd door procexp (of als vader van het geselecteerde proces in de proceslijst van procexp te zien is).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dorado: Ik heb alles uitgevoerd en kwam dit uit: System log on \\ROBNICKMANS:

@kostenzer, dnties: Misschien mijn thread een beetje fout geformuleerd, de melding kom namelijk niet direct na het opstarten maar pas na onbepaalde tijd. Excuseer hiervoor! Ik zal jullie tips eens proberen als de melding tevoorschijn komt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan