• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter draaitabel met vaste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
630
Goedemorgen,

Ik heb in een Excel bestand een export van alle klantorders staan, dit is een tabel met de naam "Klantordes" en dit tabblad heet "Export".
In het tweede tabblad heb ik een draaitabel staan met daarin een filter van alle klantorders die met de status "verzonden", dit zijn alle verzonden klantorders.

Daarnaast wil ik een draaitabel hebben met alle klantorders die vastlopen doordat er wel bulkvoorraad is in het magazijn maar geen grijpvoorraad.
Deze status heet "bulk" en komt niet altijd voor, waardoor in het filter op de draaitabel als deze status niet voorkomt de status op een andere status terecht komt.
Kan ik in een draaitabel zorgen dat er altijd gefilterd word op "bulk" ook als deze waarde niet voorkomt bij de huidige statussen?
 
Ja dat kan, mits je de in de instellingen van je draaitabel "Number of items to retain per field" (tabje data) op automatic hebt staan.
 
Ja, dat kan.

Bij de veldinstellingen van het veld "status" kun je op tabje Indeling & afdrukken aangeven "Items zonder gegevens weergeven"
 
Bedankt voor jullie respons, eerst werkte dit niet maar na een workaround door de mogelijke waarden in een formule op te nemen in plaats van via VBA te laten bepalen, gaat het naar wens.
Bedankt voor de geboden oplossing:)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan