Kop-style voor alleen een woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoningBartt

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
23
Beste Help-mij-ers,

Ik heb een vraagje over de stylen.
Ik weet en snap namelijk hoe ze werken, en hoe je ze moet gebruiken, alleen vroeg ik mezelf af of het ook mogelijk is om de kopstylen over een woord in een zin te gebruiken, in plaats van de hele zin. Op deze manier kan ik een makkelijke navigatiebar maken zodat ik snel kan switchen naar verschillende hoofdstukken.

ps. Dit is namelijk voor een blog, en het makkelijkste is om dit in word aan te passen mede door deze functie
 
Je kunt 2 (of drie, afhankelijk hoe je ze bekijkt) soorten stijlen maken: 1) Alineastijlen, 2) Tekststijlen en 3) Combistijlen, die je zowel voor een (deel van de) tekst kunt gebruiken, als voor een alinea. Je herkent ze aan het symbool (alinea) of aan het a symbool. De combistijlen hebben beide tekens achter de stijlnaam.
Tekststijlen liggen bovenop een alineastijl, dus als je eerst de alineastijl toepast, kun je daarna de tekststijl toepassen.
 
Dankjewel voor je antwoord OctaFish, het is echter niet helemaal wat ik bedoelde.
Als ik dit namelijk doe, dan blijft de kop in het navigatiescherm de volledige zin, waardoor ik alsnog niet weet welk onderdeel van de blog het is

Om het iets duidelijker te maken heb ik hieronder een voorbeeldje;

The club isn't the best placeto find a lover
So the bar is where I go
Me and my friends at the table doing shots
Drinking fast and then we talk slow
Come over and start up a conversation with just me
And trust me I'll give it a chance now
Take my hand, stop, put Van the Man on the jukebox
And then we start to dance, and now I'm singing like
Girl, you know I want your love
Your love was handmade for somebody like me
Come on now, follow my lead
I may be crazy, don't mind me

Ik heb hierin 2 woorden dikgedrukt gemaakt omdat ik deze als "kop" in mijn navigatiescherm wil hebben zodat ik makkelijk kan vinden waar dit staat
Als ik deze selecteer en ik voeg een kopstyle toe, dan zal de volledige regel in het navigatiescherm komen.

In dit geval dus;
The club isn't the best place to find a lover

Ik wil graag dat alleen het woordje place zichtbaar is in het navigatiescherm
 
Dan hebben we het niet over stijlen, maar over verwijzingen. Die kun je op elke (geselecteerde) tekst maken die je wilt, dus daar heb je geen stijl voor nodig. Je kunt alleen alineastijlen gebruiken voor een 'inhoudsopgave' en dan gaat jouw plan dus nooit werken. Je zult de te markeren tekst dus apart moeten zetten in een alineastijl die je aan de inhoudsopgave toevoegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan