Uplay, en oude ubisoft spellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Tegenwoordig uplay nodig voor het spelen van ubisoft spellen verneem ik. Hier wat oude u-soft spellen die allemaal niet doen, dat er mee te maken, of gewoon toeval (kras op cd of i.d.), lijkt me vreemd dat ze je naderhand tot zoiets kunnen verplichten.
 
Je moet tegenwoordig inloggen omdat maar één iemand het spel moet kunnen spelen. Het wachtwoord zal dan af en toe veranderd moeten worden zodat die naar dat ene e-mail adres gestuurd wordt.

Spelen van jaren geleden zullen eerder niet voor de latere Windows versies geschikt zijn of het is voor een spelcomputer. Er hoort PC op te staan en niet X box of PS (play-station). Inloggen met extra programmaatjes zou dan alleen nodig zijn voor het on-line spelen ervan, dus gamen tegen anderen die on-line zijn. Kijk dus eens bij de systeemvereisten onderaan op de achterkant van de doosjes.
 
Ja, xp op w8 blijkt het probleem. Naja, ergere dingen op de wereld, maar hopen dat niemand er te veel mee zit dat ik mijn spelletje niet kan doen!
 
Het hangt af van de hoeveelheid punten die je al had en of je kampioen bent of het eiland ruimschoots terug veroverd hebt voor jou virtuele vriendin.

Je kan een andere harde schijf aansluiten. Vroeger kon je eerst de oudere Windows versie installeren en daarna de nieuwere, dan kreeg je automatisch een bootmenu. Ik moet absoluut nog Far Cry onder XP kunnen spelen. Nu is het iets moeilijker gemaakt maar je kan het nog altijd regelen dat er eerst de keuze komt of je XP of Windows 8 wilt gebruiken.

Als iemand dat dan weer interesseert, het staat hier in het Engels beschreven.
 
Veel oudere (Ubisoft) spellen werken nog gewoon prima onder Windows 8. Wellicht is het handig om de titels te vermelden waar je problemen mee hebt. Denk hierbij ook aan eventuele foutmeldingen die je krijgt.

Dat een spel met Uplay werkt hebt hangt af van waar en in welke tijd je het betreffende spel gekocht hebt.

Het Uplay netwerk bestaat sinds 2009 dus spellen gekocht voor die tijd werken zonder de Uplay client (voorheen Ubisoft Game Launcher). Spellen die je nu koopt in de Ubisoft Store (online) draaien allemaal via Uplay, ook de oudere spellen van voor de Uplay tijd. Daarnaast worden er ook Ubisoft spellen verkocht op sites als Steam (Steam-client vereist) en Good Old Games (geen client nodig).

Indien de schijfjes bekrast zijn zou je dat eerder merken tijdens de installatie. Ubisoft heeft in het verleden veel spellen uitgebracht met een kopieerbeveiliging op de CDs/DVDs. Sommige van deze beveiligingen werken niet (meer) op Windows 7/8 en hoger. Denk hierbij aan de beveiliging StarForce. Een update van Microsoft uit 2015 zorgt er bovendien voor dat je bepaalde spellen beveiligd met SafeDisc/SecuROM (veel gebruikt in het verleden, o.a. door Ubisoft) niet meer kunt spelen:

https://www.rockpapershotgun.com/2015/09/23/windows-update-disables-safedisc-drm-7-8-vista/ (Engelstalig)
https://support.microsoft.com/en-us...aphics-component-in-windows-september-8,-2015 (Engelstalig)

Bovenstaande zou een reden kunnen zijn dat de spellen niet werken op jouw systeem. Maar zonder te weten welke spellen het hier betreft is dit slechts speculatie.

Naast het maken van een dual-boot configuratie (Windows XP/8) is het mogelijk om een virtuele Windows XP op te zetten met bijv. VMware Workstation of VirtualBox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan