Krijg een onderdeel van IOBit niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Uit voorzorg heb ik vorige week IOBit Performance Monitor geinstalleerd.

Achteraf bleek het niet de verwachte uitkomst te geven, dus wer de de-installeerd.

Alleen ondanks de Un-installer van Microsoft, de IOBit Uninstaller Pro en zelfs ook nog REVO Uninstaller Pro krijg ik een gedeelte van IOBit niet weg (Zie afbeelding)
2017-05-16.png

Wie weet raad?

MVG
Dukkel
 
Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:regfind
iobit
uninstall
installer
:filefind
io*.*
:folderfind
io
:service
io
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
 
Hallo dorado

En als alles in dat Systemlook.txt staat, want kan ik dan doen?

Die term "Post" zegt me namelijk niets als leek.

Hoe krijg ik dan al die register regels weg?

MVG
Dukkel
 
Met: "Een vraag posten" wordt bedoeld: Een vraag plaatsen.

Dus als ik je vraag: "Post de inhoud van dit bestand" vraag ik of je in je reactie deze informatie plaats.
 
Hallo dorado

Ik heb gisteren het hele overzicht naar je gepost. Maar het is blijkbaar niet aangekomen, mogelijk was het te groot.

Zal ik het overzicht stippen, en je alleen het relafante deel naar je sturen. Dus alle NIET IOBIT gerelateerde regels er uit halen?

Mogelijk komt dan het systemlook.txt er wel doorheen.

Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo dorado
Ik heb nu al verscheidene keren geprobeerd het systemlook_IO.txt bestand naar je je versturen, tot op heden steeds mislukt.
Nu het ik het bestand ingepakt in een RAR bestand misschien kun je het nu openen en bewerken

Bekijk bijlage SystemLook_IO.rar

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Dograver
Ik denk dat je effe te makkelijk denkt over dit probleem.
Zie resultaat na draaien van Malwarebytes (dat bij mij constant aanstaat en AdwCeaner

2017-05-17.png

Dat schermpje van IOBit staat nog steeds in mijn beeld.
Mvg
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar wordt dit programma gestart tijdens het opstarten.

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Plak bovenstaande regel eens in de verkenner.

Staat de snelkoppeling in bovenstaande map? Zo ja?, daar verwijderen.
PC eens herstarten, blijft de tool weg? Dan de gehele installatiemap van IOBIT handmatig verwijderen uit C:\Program Files of C:\Program Files (x86)

Via Taakbeheer moet dit programma ook te zien zijn.
Rechtermuisknop op de executable > taak beeindigen.

Blijft de tool weg, dan de gehele installatiemap van IOBIT handmatig verwijderen uit C:\Program Files of C:\Program Files (x86).

--aanvulling--

C:\Program Files of C:\Program Files (x86)

Ik draai zelf even en Hyper-V Windows 10 Machine in elkaar en installeer dan zelf IOBIT even om het exacte gedrag te bepalen.
Mocht je tussentijds een update hebben, dan lees ik dat wel.
 
Laatst bewerkt:
In je logs zie ik niets van IOBit Performance Monitor, maar wel de andere programma's van IOBIT.

Wil je daarom de volgende logs eens posten?

Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png



Log 2:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif

    • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op AutoRuns.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen

    attachment.php

    paperclip.png
 
Ik heb Windows 10 als virtuele machine geinstalleerd.
Daar vervolgens de gehele IObit Advanced Systemcare geinstalleerd en ook ik ben voorzien van een prachtige performance monitor.
Echterrrrr... ik zie in taakbeheer gewoon een background proces genaamd Performance Monitor staan.
Proces afsluiten en weg is het balkje.

Ik krijg na een herstart ook een melding dat mijn machine er 49 seconden over gedaan heeft om op te starten.
Zie jij nog soortgelijke meldingen naar voren komen?

Ook is na de herstart mijn performance monitor weer retour.

De standaard installatie van het pakket staat in C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced System Care

Bestaat die map nog op jouw PC. Staat deze nog vol items?
Heb je überhaupt de gehele IObit verwijderd of wil je alleen die performance monitor weg hebben.

In taakbeheer heb je het tabblad Opstarten (Startup wanneer Engels), staan daar nog onderdelen van IObit tussen?

Open de taakplanner anders eens. Kan ook zijn dat daar een taak in staat.

Name : ASC_PerformanceMonitor
Status : Running
Triggers : At log on of any user

Die uitschakelen, herstarten en kijken wat het doet.

--- nog effe getest ---

Bingo, check de afbeelding.
Die taak verwijderen of uitschakelen. Herstart dan je PC eens.
Dit moet de oorzaak zijn
Performance monitor.PNG
 
Laatst bewerkt:
Wat Dograver zegt in de vorige post klopt. Er zijn in het log wel sporen van IOBit Uninstaller en systemCare maar niet als Performance Monitor.

Post daarom die beide logs uit mijn vorige post.
 
Hallo mensen,

Met het systeem dat op mijn computer staat is niet meer te werken.

Alles loopt vast, een backup (Ghost van Symantec) werkt niet mee.

Maar ook de installatie ISO op mijn USB-stick werkt niet meer, ja.... tot de computer zich updaten doet, dan gaat hij eindelijk installeren, en da stopt hij met 5%

Ik ga een nieuwe installatie bij Microsoft ophalen en installeren, dan hoop ik van veel ellende af te zijn.

MVG
Dukkel
 
@Dukkel : we zien jou regelmatig op dit forum en ik vermoed dat jij mogelijk niet alle gegeven adviezen 100% ter harte neemt? Meerdere mensen hebben jou in het verleden geadviseerd GEEN leuke / interessante / spannende / van alles belovende progjes op je computer(s) te installeren. Mogelijk doe je dit zo nu en dan toch?

Ik kan je eigenlijk maar 1 advies geven waardoor je (mogelijk) wat minder frequent problemen met je machine(s) ondervindt :

installeer Windows,
installeer de moederborddrivers,
insttalleer programma's zoals Open Office / Microsoft Office,
installeer 'serieuze' programma's waarmee je 'dingen' doet zoals bijvoorbeeld Photoshop of wathever,
installeer een 'goede' virusscanner,
installeer Mbam en verder..................

GEEN leuke / interessante / spannende / van alles belovende progjes / tooltjes die je computer 'zogenaamd' versnellen / opschonen / driverupdates bewaken etc. etc. Het voegt weinig (imho NIETS) toe aan een mooie schone Windowsinstallatie.

Er zullen best een paar tooltjes zijn die hier en daar iets aan het systeem kunnen verbeteren, maar ik denk dat die tooltjes op de vingers van een hand waarvan 3 vingers ontbreken, zijn te tellen. De overige "tooltjes" zijn in theorie probleemveroorzakers. Daarbij geldt dat anno 2016 machines (te beginnen vanaf 2010 of zo) zodanig modern / snel zijn, dat je geen internetversnellers / browserversnellers, geheugenoptimaliseertooltjes, driver-uptimaliseertooltjes en verzin nog maar wat meer, nodig hebt.

Een goede Windowsinstallatie, een goede virusscanner en Mbam, dan ben je in principe 'klaar'.

[edit] ........ en wil je desondanks tóch experimenteren met progjes / tooltjes en / of andere spannende / leuke dingetjes, zorg er dan voor dat je een goede systeemkopie (Mirror) van je installatie hebt (waarover ik je in het verleden al een keer heel uitgebreid heb geadviseerd) Heb je zo'n systeemkopie / Mirror, dan kun je naar hartelust downloaden / uitproberen en wat je nog meer kunt verzinnen. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan