VOIP op router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KDK

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een fritzbox van XS4All, waaraan d.m.v. een kabel een Netgear Ac1200 R6220 router aan verbonden is. Ik wil via de fritzbox graag een voip abonnement ontvangen van XS4all, maar die Fritzbox staat op een hele onhandige plaats. Vandaar dat ik de vaste telefoon graag wil aansluiten op de Netgear Router. De klantenservice van XS4all meldt dat dit alleen kan als deze router in te stellen is als VOIP centrale, maar hoe kom ik daar achter? En als dit mogelijk is, hoe kan ik de router dan op een juiste manier instellen?
 
Welke Fritzbox gaat hem om?
 
Laatst bewerkt:
Hiermee kan ik inderdaad de Fritzbox instellen voor VOIP, maar ik wil de uiteindelijke vaste telefoon graag aansluiten op de router en niet op de Fritzbox. Volgens XS4all zou ik dus de netgear router als voip centrale moeten instellen, maar ik kan niet goed vinden of dit mogelijk is.
 
Ik lees daar ook niks over, dus dat zal wel niet kunnen dan. Dus ik denk dat je het beste kabels moet trekken, en je oude telefoonkabel gedag moet zeggen.
 
Voor VOIP heb je toch geen abonnement nodig. Ik bel altijd via de pc (geen belkosten). Een FritzBox en een Dect-toestel (draadloos) en nummers kun je invoeren op de FritzBox.
 
Ik heb nog nooit een router gezien die ook als VOIP centrale optreed.

Wat de router wel moet doen is VOIP verkeer richting Fritzbox niet tegenhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan