Krijg scherm niet optimaal ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb momenteel de onderstaande adapter en beeldscherm in combinatie met een W10 configuratie.

Beeldscherm adapter: ATI Radeon HD 4300/4500 Series
Beeldscherm: Philips 193V5 (18.5inch WIDE LCD MONITOR 193V5)

Van beide kan ik geen W10 drivers vinden.

Als ik de computer opstart geeft hij aan dat de "optimum resolution" 1366 x 768 @60 hz is.
Het is echter niet mogelijk om dit in te stellen.
Het hoogste is 1280 x 1024

Klopt het dat dit aan de apapter ligt omdat hier geen W10 driver voor beschikbaar is?
 
Ik heb even in de specs gekeken: de grafische kaart kan veel meer dan HD. Je scherm zal 1366x768 aankunnen. Wat jij vindt is 1280x1024, dat is toch een 4:3 formaat? Ik dacht gelezen te hebben dat je scherm 16:9 is.
Ik weet niet of deze scherm behalve VGA ook nog een DVI ingang heeft. Het kan zijn dat de optimale resolutie van het scherm alleen met DVI wordt gehaald.

Ik denk dat in Windows al ondersteuning voor ATI 4300 series is ingebouwd en dat de scherm als plug'n'play scherm wel herkend wordt.
 
Dat komt omdat er geen win10 driver voor is.
Kijk maar eens in Apparaatbeheer en dan wat er staat onder Beeldschermadapters. Daar zal waarschijnlijk de Standaard VGA-adapter van MS staan. Die heeft beperkte mogelijkheden.

Wat nog wel eens wil werken is om de win8- of win7-driver voor deze videokaart te installeren.

Lees ook dit eens: http://support.amd.com/en-us/kb-art...-4000,-HD-3000,-HD-2000-and-older-Series.aspx
 
Laatst bewerkt:
En indien dat niet mocht werken, wat ik vermoed, zit er niets anders op dan een andere videokaart aanschaffen welke wel geschikt is voor W10?
Het scherm is wel geschikt hiervoor als ik het goed begrijp?
 
Indien alles goed werkt heeft nieuwere drivers verder geen zin.
Voor W10 zijn ze er alleen voor de lan en audio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan