Computer ineens niet meer te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudje43

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
14
Hallo,

Sinds een aantal weken ervaar ik problemen met mijn computer. Eerst ontstond het probleem een aantal keer per week, maar nu gebeurt het bij elk gebruik.

Het probleem
Als ik de computer een tijdje (soms is het al na 5 minuten, soms na een halfuur) kan ik de computer niet meer gebruiken na een bepaalde tijd van gebruik. Ik merk het altijd aan het feit dat er geen internetverbinding meer is. Ook kan ik dan ineens de computer niet meer afsluiten via het startmenu. Ook alle andere programma's (bijv. Word) werken niet meer.

Foutmelding
In het systeemlogboek zie ik dat de problemen ontstaan na een foutmelding. Het is echter niet steeds dezelfde foutmelding. Voorbeeld van twee verschillende meldingen:

Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC-&PROD_COMPACT_FLASH&REV_1.00#20060413092100000&0#.

In de naamomzetting voor de naam jslog.krxd.net is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Oplossing?
Ik heb geen idee waar de fout vandaan komt. Is er iemand die mij verder kan helpen?

Systeem
Het betreft een computer (7 jaar oud) met Windows 7 erop. Alle updates zijn geïnstalleerd.
 
Ik vermoed sterk dat de chipset onderdelen te warm worden, bijvoorbeeld vanwege verstopte/te weinig ventilatie, verstoffing etc.

Tijd om het apparaat onder de motorkap te inspecteren of alle ventilatoren wel draaien, op stof etc. Wel letten op je veiligheid (dus stof inspecteren met de stroomkabel eraf etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie. Dat verklaart waarschijnlijk waarom er verschillende foutmeldingen verschijnen en waarom de problemen op verschillende momenten ontstaan.

Kunnen zulke problemen ook ontstaan door ouderdom? 3 maanden geleden heb ik de computer teruggezet naar fabrieksinstellingen, omdat er toen ook al (andere) problemen waren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan dat er mee te maken hebben:
(Lagers van) ventilatoren hebben niet het eeuwige leven en ook hun smering niet.
Stof hoopt zich op over de tijd.

Graag je volgende posting over de resultaten van je onderzoek.

Tijs.
 
Computer flink schoongemaakt. Maar, de foutmeldingen blijven komen:

In de naamomzetting voor de naam officeclient.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC-&PROD_COMPACT_FLASH&REV_1.00#20060413092100000&0#.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De DNS melding komt pas zodra het netwerk al uitgevallen is.
De melding over die compact flash card lijkt me niet gerelateerd aan het probleem dat je hebt, tenzij je die compact flashkaart permanent in de computer hebt zitten (en waarom dan? als ReadyBoost?)

Dus begin eens met het afsluiten van de computer, haal de compact flashkaart én externe harde schijven én memory-sticks uit de computer (en laat ze eruit blijven), herstart de computer en kijk of het probleem terugkomt.
Verder kan het nog steeds zijn dat de computer te warm wordt, bijv. omdat de airflow is verstoord (bijv. als computer in een wandkast is ingebouwd) of als de ventilatoren niet genoeg draaien (versleten lagers etc.)

Tijs.
 
Computer is opgestart zonder iets erin. Het probleem blijft bestaan. De computer is nergens ingebouwd. Wellicht ligt het dan toch aan het feit dat de computer te warm wordt door defecte ventilatoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
laat de PC eens draaien zonder deksels te monteren. Als het een warmteprobleem is kan het zijn dat het hier mee opgelost is.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik had gehoopt op een software-matig probleem, maar het lijkt een hardnekkiger probleem te zijn. Op basis daarvan en vanwege het feit dat de computer al langer niet helemaal voldoet, zal er waarschijnlijk en nieuwe desktop worden aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan