kan niet inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markouzki

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2017
Berichten
7
Hoi,

Op mijn laptop met Windows 10 kan ik niet meer inloggen. In het inlogscherm staat mijn gebruikersaccount niet meer. Op het moment dat ik mijn wachtwoord invul en op enter druk, krijg ik de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. Wat kan ik nu doen? Al mijn bestanden staan op mijn account. Help! :(
 
Ik ben inmiddels wel al zover dat ik bij de opdrachtprompt kan komen en vanuit daar in het register, maar daar zie ik geen gebruikersmappen. Veilige modus opstarten heeft me ook (nog) niet geholpen. Iemand een idee?
 
In het register staan ook geen gebruikersmappen, dus dat kan wel kloppen.

Staat er uberhaupt nog een gebruikersaccount of zie je alleen netwerk, toegankelijkheid en de klok?

--Edit--

https://www.google.nl/search?q=wind...1.69i57j0l2.4271j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Je bent zo te zien niet de enige.

Probeer de volgende stappen eens:

Pressing shift button and restart took me to the screen where it gave you the option to choose the "Troubleshoot". I clicked on the Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings > Restart.

When it is restarted, it gave me the option to enter the safe mode. After booting the machine with safe mode, it prompted the password to login.

I logged in and uncheck the "safe boot". Now, it prompted to enter password to login.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan op het inlogscherm alleen mijn wachtwoord invoeren. Mijn foto is ook weg.
Als ik mijn wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik de foutmelding: voer een gebruikersnaam en wachtwoord in.
 
Ik heb in mijn eerst reactie nog toevoeging gedaan.
Alleen waren we dat tegelijk aan het doen.
Probeer dat eens.
Krijg je met veilige modus dan wel de mogelijkheid om in te loggen?
 
Met veilige modus heb ik precies hetzelfde als zonder veilige modus (alleen staat rechtsonder dat ik geen internet heb).
 
Via regedit eens checken

Please check the following group policy.
Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options\Interactive logon: Do not display last user name
The registry key should be:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\dontdisplaylastusername

Staat de waarde dontdisplaylastusername op 0 of 1
 
Hoi! Wat fijn dat je zo snel kunt reageren. Als ik de registry key zoek, kom ik tot het mapje System. Daarna staat er niets met dontdisplaylastusername
Ik weet niet wat je bedoelt met die group policy. Hoe kan ik daar komen?

Sorry, gevonden. Ik zie alleen geen waarde van 1 of 0. Waar kan ik dat zien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doorgaans zie je in de regedit links de boomstructuur, rechts een overzicht van de sleutels met 3 kolommen.

1. naam
2. type
3. gegevens

Als het goed is staat er bij 3. gegevens een waarde iets van 0x0000001 (1) of 0x0000000 (0)
Die waarde moet ik eigenlijk even weten.
 
Als ik klik op HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\dontdisplaylastusername zie ik rechts:
Standaard REG_SZ (geen waarde ingesteld)
DisplayName REG_SZ @wsecedit.dll, - 59023
DisplayType REG_DWORD 0x0000000 (0)
ValueType REG_DWORD 0x0000004 (4)

Heb je hier iets aan?

Ik heb die dontdisplaylastusername alleen gevonden via de zoekfunctie. Als ik gewoon van map naar map ga, via de boomstructuur, vind ik hem niet. Wellicht ook handig om te weten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[...]Als ik mijn wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik de foutmelding: voer een gebruikersnaam en wachtwoord in.

Je moet daar dan de gebruikersnaam van jou intypen met jouw wachtwoord. Oftewel: Afwijken van het account waar 'standaard' mee wordt geprobeerd in te loggen.
Is je probleem nu dat je niet weet hoe jouw gebruikersnaam precies luidt?

Verder zou inderdaad het verhaal van Dograver kunnen werken, dus probeer dat eerst.

Tijs.
 
Ik heb alleen een veld voor het invullen van een wachtwoord. Ik kan ook nergens een gebruikersnaam invoeren, dat is het gekke...
 
Die lijkt goed te staan.
Al krijg ik via mijn Regedit wanneer ik links op HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System klik rechts een veel uitgebreider overzicht met meer registersleutels dan wat jij voorschotelt.

Kun je anders via Troubleshooter kijken of je het admin account kunt starten via command prompt: net user administrator /active:yes

Volledige stappenplan:


If selecting the Power icon the Restart while holding shift does not get you to Troubleshoot then you may have to download the media creation tool and boot from the USB or DVD media.
There is one other thing to try. Once windows starts to load press and hold the physical power button until the device powers off. Power on again and do the same. On the third power cycle leave it to begin diagnostic boot. You should get to Troubleshoot. Once there you can try System Restore or Command Prompt. With command prompt you can enable the built in Administrator account using net user administrator /active:yes. I found that once the account was enabled the user login would appear again. (after a restart)
I don't know why the problem occurs it took my by surprise at the time.
 
Ik heb alleen een veld voor het invullen van een wachtwoord. Ik kan ook nergens een gebruikersnaam invoeren, dat is het gekke...

Misschien een rare vraag, maar ben je voordat dit issue begon zelf bezig geweest met aanpassingen/pogingen tot tweaken?
Het lijkt er op dat je op een halve workgroup PC / domain PC probeert in te loggen.

-----

Probeer gewoon eerst een command prompt te openen via de eerder gegeven stappen.


Commando: Net user
Geeft overzicht users.

Commando: net user administrator /active:yes
Activeert ingebouwde admin account

Anders Administrator activeren EN eventueel ook net user eigen gebruikersnaam /active:yes

Misschien nog een andere workaround, welke alleen werkt wanneer je nog een 2e PC of laptop hebt in hetzelfde netwerk.
Verbinden via RDP op de PC.

In regedit op de pc met problemen naar: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server


Under the Terminal Server key, you’ll find a REG_DWORD value named fDenyTSConnection. Double-click on that value to open the Edit DWORD Value box and change the value data from 1 (Remote Desktop disabled) to 0 (Remote Desktop enabled)

Je zou dan kunnen proberen (als je de naam van de PC weet) om te verbinden naar deze pc vanaf een andere laptop/pc via Remote Desktop (mstsc.exe)
Kijken of je dan WEL in kunt loggen met GN en WW.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan