• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestellijst en picklijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

joygrunn

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2017
Berichten
5
Hallo,

ik ben bezig een bestellijst met artikelen te maken, die automatisch alleen de ingevulde cel met aantallen kopieert naar een picklijst.
zo kunnen de artikelen verzamelt worden om ze af te leveren.
heb geprobeerd dit met de functie ALS maar het is tot nu toe is het niet gelukt.
Het zou mooi zijn als ook de afbeelding mee zou gaan, weet niet of dat mogelijk is.
Hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.Ik heb een voorbeeld bijgevoegd met een niet werkende functie om het te verduidelijken.
misschien kan de functie in het bestand worden geplaatst zodat ik het ga snappen.
vast bedankt.

Groet, JanBekijk bijlage test bestellijst.xlsx
 
Goedemorgen Jan,

Met een autofilter onder de knop werkt het volgens mij zoals jij wilt.

Leuke klus om kersen per stuk te verpakken trouwens!!:)

Gr.

Sjon
 

Bijlagen

  • test bestellijst.xlsm
    522,3 KB · Weergaven: 66
ziet er goed uit

Hallo Sjon,

Het ziet er goed, precies zoals ik het graag wil.
Jammer genoeg geen uitleg hoe je het hebt gedaan ;-)
Maar neem aan dat als ik autofilter google het mij misschien ook gaat lukken.
Het fruit was gelukkig maar als voorbeeld, 5 aardbeien verpakken is ook veel werk ;-)

Bedankt!!

Groet Jan
 
Ik heb in de picklijst voor een aantal kolommen verwezen naar je bestellijst. Druk Ctrl T in om deze verwijzingen in één oogopslag te kunnen zien.

Voor het autofilter heb ik een stukje vba aan de knop toegevoegd welke filtert op een waarde groter dan 0 in kolom A van de picklijst.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Blad2.Range("A3:F9").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>0", VisibleDropDown:=False
End Sub

Daarnaast heb ik om de bestellijst leeg te maken een macro toegevoegd aan de door jou geplaatste knop.

Code:
Sub Macro1()
Blad1.Range("F2:F7").Value = ""
End Sub
 
ga het proberen

Hoi,

bedankt voor de uitleg,ik ga het proberen.
anders trek ik weer aan de bel...:d

gr jan
 
toevvoegn bestellijst

Hoi,

ik zie dat in het door jou aangepast bestand de rijen 3 t/m 10 in de picklijst verborgen zijn.
ik kan ze ook niet zichtbaar krijgen. met ctrl. T zie ik geen formule.
als ik nu wat wijzig in de bestellijst dan wordt dit niet meegenomen naar de picklijst.
Dit is lastig, omdat het assortiment in de bestellijst regelmatig wordt aangepast.
is dit probleem op te lossen

gr jan
 
Vul bij alle items in je bestellijst een aantal in en druk op de knop in picklijst. Voeg daarna nieuwe items van de bestellist ook toe aan de picklijsr
 
Laatst bewerkt:
Met een iets ander idee. Elke orderpicker wil eerst het artikel weten en dan pas het aantal. Toch?
 

Bijlagen

  • test bestellijst.xlsb
    498,5 KB · Weergaven: 60
bedankt

hallo Sjon en VenA,

bedankt voor de uitleg en aanpassing, hier kan ik wat mee.
klopt, je wilt eerst weten welke artikel je wilt pakken en daarna pas het aantal ;-)

Gr Jan:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan