Ide naar sata converter werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Ide naar sata converter werkt niet! Had op twee pc's geprobeerd, hier op forum tip (Edmoor) dat nog aansluiting zat op wit gedeelte, waar kabel op moet omdat converter apart extra stroom nodig heeft. Op die hier wel nog extra sata stroom toevoer kabel (modernste), dus 'm aangesloten (geen ontploffing gelukkig), maar nee dus, nog steeds wordt niks herkent. iets gelezen dat in bios ergens puntje puntje periphirals iets moet gebeuren soms, maar optie hier in bios niet!
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet denken dat merk+type van het apparaat relevant is om te vermelden?
En is de keuze voor juist dat apparaat gebaseerd op advies van iemand die zelf zo'n ding heeft en gebruikt?
En denk je serieus dat wij hier op het forum iets anders kunnen bedenken om zo'n apparaat (indien correct aangesloten) werkend te krijgen dan je voor hulp door te verwijzen naar de leverancier en fabrikant?

Alvast: Ik heb zelf geen tips/hulp voor je, want ik heb/gebruik dergelijke apparaten niet. Ik heb wel ide+sata-to-usb apparaat

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vaak merk ik dat problemen met hardware niks te maken hebben met leverancier. heb idee dat sommigen dat als soort wijze regel erin willen hebben, terwijl niet beslist nuttig is. Komt meestal vanzelf wel ter sprake als het wel van nut blijkt te zijn. Het spijt me, weet niet waar je me hier probeert mee op te zadelen, ga niet beetje me krommen onder je belerende vingertje. En als de "Wij" waar je het over hebt werkelijk een groot deel vertegenwoordigd van mensen hier (en zou best kunnen, bepaalde trekjes van forum komen me vreemd over, dus zal dan vica versa ook vast zijn), dan goed , meer mensen mogen het me laten weten, en dan schrijf ik me van harte hier uit! Soms getwijfeld, dan weten we het zeker, net zo makkelijk, en met beste wensen verder.

Ps , Hoe moet ik weten wat iemand anders kan bedenken? Het is niet dat ik een antwoord verwacht, maar wel op één hoop natuurlijk! Denk dat hier wat misverstanden zijn!
 
Laatst bewerkt:
Met het vermelden van het merk en type kunnen we kijken of je niet de verkeerde hebt, en zijn ook SATA-IDE converters die andersom niet werken......
 
@GW2: Uitschrijven hoeft voor mij helemaal niet, maar lees ajb. elke startposting die je doet terug vanuit het perspectief van helpers/lezers...
Ik wil (liever) helemaal geen topic-starters 'aanpakken' voor wat betreft de inhoud en kwaliteit van hun startpostings, maar jij bent vaak genoeg op het forum geweest om te weten dat helpers/lezers niet over jouw schouders kunnen meekijken welk apparaat het is, hoe je het hebt aangesloten, wat de beweegredenen zijn geweest om juist merkX te kiezen etc.
Vergeet daarbij niet dat, juist bij componenten waar we het hier over hebben, er 100en aanbieders/producten zijn, elk met hun eigen hardware en dat die producten te koop zijn vanaf een schijntje tot een 'hoog' bedrag [wat zich vaak terugvertaalt in de mate van support vanuit de leverancier/producent.]

Je begrijpt waar ik heen wil:
a. De kwaliteit/werking kan enorm verschillen per product
b. De manier van installatie kan verschillen per product
c. Het is maar afwachten of toevallig iemand hier op het forum uit die 100en keuzes dezelfde keuze heeft gemaakt als jij

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ook, merk weet ik niet, doosje al weg. Lees van soort schakelaars om richting te verwisselen, snap niet helemaal. Soort aansluitingen op apparaatje, male of female zegt volgens mij welke richting het gaat, dus past het, dan heb je de goeie, leek me!
 
Laatst bewerkt:
Male of female heeft niks met de richting van de data te maken, beetje vreemde conclusie..
Wellicht dat het plaatsen van een foto iets meer duidelijkheid schept in hoe je het hebt aangesloten, waar de stroomvoorziening zit en mogelijk zelfs welk merk / type het betreft..?
Is maar een idee uiteraard...
 
Laatst bewerkt:
@VDK_P: Fijn dat je reageert. Ik hoopte al op aankoopadvies van jouw kant voor een apparaatje die, in de praktijk getest, ook echt werkt.
Vandaar dat ik in mijn eerste posting vroeg aan de TS op wiens advies hij zijn aankoop gebaseerd had.

Ik heb beide links gebookmarkt, voor het geval ik zoiets nog eens nodig heb (of achter de hand wil hebben). Nogmaals dank.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan