Windows update foutmelding 0x800705b4

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
189
Goedemorgen,

Ik krijg bij het handmatig zoeken naar updates de foutmelding 0x800705b4.

Handig om te weten is dat mijn computer ivm een verhuizing enkele maanden in de opslag is geweest.
Paar dagen geleden is deze weer uit de doos gekomen en weer aangezet.
De PC werkt verder helemaal naar wens, zonder problemen. Alleen die foutmelding bij de Windows update.

Wat heb ik al geprobeerd:
- de windows update probleemoplosser heb ik gedownload (https://support.microsoft.com/nl-nl...68-021e32467565/windows-update-troubleshooter)
- CCleaner gedraaid ivm registry problemen.
- de WUAUSERV stop gezet en weer aangezet (https://www.thegeneralistit.com/blog/2016/03/27/recap-fixing-windows-10-update-error-0x800705b4/)

en de volgende instructies heb ik ook gevolgd :

CHKDSK:
- Open start en typ "cmd"
- Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies "uitvoeren als administrator"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /f", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

DISM:
- Laat de scan lopen, ga opnieuw naar start en typ "cmd"
- Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies "uitvoeren als administrator"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "dism /online /cleanup-image /restorehealth" en druk op enter

SFC:
- Laat de DISM scan lopen en typ daarna "sfc /scannow"en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

Wat kan ik nog meer proberen ?
Groetjes,
Jolanda
 
Als de PC een aantal weken in een opslag heeft gestaan dan ga ik er even gemakshalve van uit dat deze nog niet voorzien is van de laatste build.

Welke versie en Build van Windows draai je nu? (Windowstoets + R > Linksonder verschijnt Run/Uitvoeren > in het tesktvak invullen: winver
Uiteraard even bevestigen met Enter of OK.

Wat krijg je als je via https://support.microsoft.com/en-us...ada78f3fa0/get-the-windows-10-creators-update handmatig gaat bijwerken naar de nieuwste versie?
 
Hallo,

Dank je wel !!!, Windows update werkt weer.

Ik heb eerst WSUS geprobeerd maar dat hielp niet.
Wel heb ik versie van Build van Windows geupdate en daarna werkte de Windows update weer.

Super !!

GRoetjes,
Jolanda
 
0x800705b4 error usually occurs when there is a third party service installed along with the Windows Defender. Here is a simple solution to fix it. First of all go to the control panel by pressing Win + X and select it from the list. Inside the control panel, click on Windows Firewall and click the Turn Windows Firewall on or off inside the left pane. In the next window, turn the firewall on and press OK. No type msc inside the cortana search field. Right click on program listed in the search result and run it as administrator. After opening the Services, search for Windows Defender in the list and check if the Status column is blank. If blank, then right click on Windows Defender and select Start. If it doesn’t get started, then just change the startup to automatic and restart the computer again. Hopefully it will sove your problem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan