• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sambaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Berichten
3
Hoi!

Voor mijn scriptie moet ik in excel verschillende variabelen in een bestand zetten, die allemaal over verschillende excel bestanden verspreids staan. Van de 1400+ variabelen die in de bestanden staan, hoef ik telkens maar ongeveer 277 daarvan te gebruiken. Ik wil dus de functie verticaal zoeken gebruiken om via een code de variabelen toe te voegen aan mijn bestand. Elke variabele is gecodeerd met een specifieke code, waardoor dat geen probleem zou moeten zijn. Voor enkele variabelen is het dan ook gelukt om met de formule de bijbehorende waarde aan het bestand te koppelen. Echter, voor een ander bestand lukt mij dit niet, terwijl ik dezelfde stappen doorloop als voor het bestand waar het wel lukte. Wanneer ik de formule ingeef, komt er N/B# te staan.

Hier zijn drie screenshots van de bestanden en de formules die ik heb ingevoerd.

2017-05-17 (1).png2017-05-17 (2).png2017-05-17.png

Alvast bedankt voor de hulp! Als het niet duidelijk is, zal ik proberen het beter toe te lichten.

Sam
 
Sambaa,

Welkom op het forum. Met screenshots kunnen we hier niet zo veel, want dan moeten we eerst je bestand nabouwen en daar is niet veel animo voor. Plaats aub even een representatief voorbeeldbestand.

Gr.

SJon
 
Hoi SJon,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een voorbeeldbestand gemaakt, met daarin twee bladen waarbij dus de waarden die horen bij de codes uit blad 1, gerelateerd moeten worden aan de waarden van de bijbehorende codes uit blad twee.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand verticaal zoeken.xlsx
    77,5 KB · Weergaven: 30
Ik betwijfel of dit is wat je wilt, maar met het geleverde voorbeeldbestand kan ik niet meer bedenken dan dit.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand verticaal zoeken.xlsx
    116,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
In de formule op het eerste plaatje zoek je in de kolommen U t/m X, maar de gezochte waarde ui kolom B staat niet iun kolom U.
Bovendien als je zoekgebied loopt van kolom U t/m X kan je resultaatkolom nooit nr 20 zijn.

Waarschijnlijk moet je formule verwijzen naar kolommen B t/m M, want dan is kolom U de 20ste kolom
 
Hoi SJon,

Dat is waar ik naar zocht. Ik ga straks proberen of het met dezelfde formule ook lukt in het echte bestand. Zo niet, dan kan ik de waarden eventueel kopieren. Bedankt voor jullie hulp SJon & Haije!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan