toetsenbord instelling steeds op Nederlands.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
ik wil toetsenbord instelling op vs internationale hebben ivm mijn keyboard. Maar hij staat steeds op Nederlands bij opstarten, zodat bijz. symbolen niet kloppen. Heb al iets geprobeerd via configuratie scherm. zonder resultaat.
 
Als je VS Internationaal hebt geselecteerd kan je bij de instellingen het Nederlandse toetsenbord verwijderen. Dan kan deze nooit meer actief worden.

TB.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor, ik hoop echt dat TS genoeg heeft aan uw uitleg.

Maar:
hij staat steeds op Nederlands bij opstarten
Dan zou ik denken.

Start de registry editor (regedit.exe)
Ga naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload
Dubbel klik op 1 en verander het nummer naar 409 (US toetsenbord code), Echt Nederlands toetsenbord code is 413, Belgisch Nederlands toetsenbord code is 813.
Sluit de registry editor
Start opnieuw op.
 
Als 'ie weg is valt er niks meer aan in te stellen, maar jouw manier is er ook eentje :)
Zelf verwijder ik 'm gewoon omdat ik het NL toetsenbord toch nooit gebruik.
 
@ Edmoor.
Vindt W.Alexander dat OK? :)D, grapje)
Zelf verwijder ik 'm gewoon omdat ik het NL toetsenbord toch nooit gebruik.

Zoals ik al zei, ik hoop dat TS geholpen is met uw uitleg. Ik struikel alleen over 'bij opstarten'.
Zoals je weet in den Belgique hebben we drie talen. (zonder over de rest te spreken zoals de X aantal verschillende AZERTTY tokkelbordjes of QWERTY tokkelbordjes)
Als ik dan in Brussel moet rondfladderen voor mijn werk is bovenstaande code toepassen een van mijn favoriete bezigheden:confused:
 
Als de biertjes van WA net zo dood zijn als sommige toetsen op dat verschrikkelijke NL toetsenbord dan maakt mij het niet uit hoe hij er over denkt ;)
 
@ Emoor, compleet offtopic, nen Brugse zot of nen goeie duvel heeft ook mijn voorkeur (en ik ken er nog een paar)
Als de gelegenheid zich voordoet probeer eens een 'la chouffe' uit de Franstalige kant van België.
Kleine tip, hou het bij een paar ander ben je gechouffed.:rolleyes:
 
La Chouffe behoort naast de Brugse Zot tot m'n favorieten. Voor beide heb ik ook glazen van de brouwerij zelf :p:cool:
 
@ Edmoor, blijkbaar hebben we dezelfde smaak als het over een beter biertje gaat .:thumb:
Deze twee zijn ook niet te versmaden, Gouden Carolus en Karmeliet.
Ik geloof nooit dat je een Karmeliet glas hebt.
Volgens mij moeten we nu wel terug naar de Topic.
 
Ik ken ze beide niet maar sta er wel voor open :D
Ja, terug naar Topic :)
 
Ik wordt weer jaloers, als ik die lekkere biermerken hoor, dat ik ne ollander ben. Vroegah op den moto regelmatig in den Belgique geweest, van den kust (Sinterklaastreffen) tot in de Ardennen (clubweekenden).
Lekker achter ne bel Belgisch bier.
Maar over het topic: ik heb in configuratie scherm bij Taal en regio het NL keyboard verwijderd met het knopje.

(Naar boven schuiven was ook mogelijk, dan pakt hij eerst de VS indeling).
Nu gaat het goed.

Waar zit de knop : TOPIC SLUITEN?
 
Laatst bewerkt:
Log in op het forum, open daarna deze vraag [of open deze vraag en log in via de inlogopties rechts bovenaan deze webpagina]
Er zijn dan meerdere opties (ik prefereer de eerste, maar de 2de werkt ook):
a. Klik op "Vraag is opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Rechts onder posting #1 (dus jouw startposting in deze discussiedraad) staat ook een link om de vraag de status opgelost te geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan