Welke NAS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een Seagate NAS. Deze doet wat hij moet doen en dat zijn eigenlijk de basisfuncties die je van een NAS mag verwachten tegenwoordig, er zit 2x 4TB in. Dit staat in Raid 1. Enkele eigenschappen van deze Seagate NAS:
-Download server voor BitTorrent
-USB aansluiting 2x 3.0
-DLNA
-Anti virus
-File browser
-Toegang van buitenaf werkt niet, Seagate heeft wel het OS van de NAS geüpdatet met als gevolg dat de Android app niet meer werkt. En de 'app market' is er beperkt.
Verder ben ik gewoon niet zo tevreden over het NAS OS van Seagate (inmiddels versie 4.3.14.3)

Waar ik nu naar op zoek ben is een 4 bay NAS met in iedergeval bovenstaande opties en een werkende Android app voor toegang op afstand.

Voorlopig ga ik er de 2x 4TB inzetten die nu in m'n huidige NAS zit en op termijn 2 grotere schijven erbij en indien nodig de 2x4 ook nog vervangen maar dan zijn we we alweer een tijdje verder...

Maar wat kunnen jullie mij aanraden?
Ik ben niet iemand die het duurste van het duurste moet hebben maar ik wil wel graag waar voor m'n geld. Mijn budget zal zo tussen de €400-€500 liggen.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een NAS gezien van QNAP, van type TS-451A. Maar ook Synology heeft de DS416 voor iets meer dan €300.
En zo zijn er natuurlijk nog veel meer. Eén ding staat vast en dat is dat ik geen Seagate meer wil.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Zij er merken waarvan jullie zeggen 'absoluut niet doen'?

Synology heeft van die 416 bijvoorbeeld ook nog een' play' uitvoering, is dat de meerprijs waard? Is Synology überhaupt een merk dat jullie aanraden?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
Je weet dat, bij het plaatsen van de huidige 2x 4Tb schijven, deze geformatteerd worden tijdens de installatie-procedure van je nieuwe NAS..?
Bij mij draait een Synology DS 412+ ( 4x 3Tb in RAID5 ), al sinds 2012 probleemloos, ben er zeer tevreden mee.
Of een Play-versie voor jou meerwaarde heeft t.o.v. van andere uitvoeringen kun alleen jij bepalen, vergelijk de specificaties en features met andere versies.
Ik heb zelf voor de + (plus)-uitvoering gekozen op basis van cpu en aanwezig geheugen omdat ik een goed presterende NAS wilde die ook als web- en FTP-server voldoende presteert.
Synology en QNAP zijn wel de marktleiders op het gebied van consumenten NAS-apparaten en de software doet niet veel voor elkaar onder maar Synology geniet mijn voorkeur.

Succes met je keuze.
 
Dank je wel voor je reactie Scrapheap.

Ja ik ben me er van bewust dat de schijven geformatteerd worden in een nieuwe NAS. Maar dank je wel voor de reminder.

Dus buiten dat jouw voorkeur uitgaat naar Synology zijn zowel Synology als QNAP gewoon goede NAS device's.
Goed om te horen.

Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die een andere mening hebben. Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.
Nossie
 
Bij mij draaien verschillende synology nassen.
Rs815 en rs217 en rs214 dat zijn rack nassen de 815 en 217 gebruik ik voor camera bewaking.
Als thuis nas de ds215+
Backup voor deze nas zijn de ds214+ en de ds210j zo wordt er elke nacht van de thuis nas een backup gemaakt van de ds215 en een uur later een backup van de 214 naar de 210.
Deze staan op verschillende locaties dus er is altijd een backup als er thuis iets fout mag gaan.
En ja voor mij de synology omdat deze voor mij de beste is.
Gemakkelijk te bedienen en kijk in de play store of je dsfile kunt downloaden.
Zelf heb ik voor mijn nassen een domeinnaam gekoppeld aan de poort naar buiten toe.
Dan kan ik er vanaf elke plek bij waar ik een internet verbinding heb.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook Synology. Maar QNAP is ook niet verkeerd. Kan ook niet anders, want is eigenlijk een fork van Synology. Voordeel van beide merken is dat er veel meer mee kan dan enkel en alleen de NAS functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan