USB poorten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
112
Gisteren heb ik een laptop overgenomen namelijk een HP Probook 6570B
Deze was geinstalleerd met windows 10 Pro, echter toen ik deze wilde activeren via een usb stick kwam ik erachter dat geen van de usb poorten werkte.
Ik vervolgens de laptop door middel van dvd schijf opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Pro, echter doen de usb poorten nog niks,
Hij geeft de melding: Het usb apparaat wordt niet herkend.

Wie kan mij helpen dit te verhelpen, helaas kan ik met de laptop ook geen wifi drivers installeren,
 
Wat zegt Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Dubbelklik op alle apparaten met een uitroepteken of vraagteken erbij, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en rechtsklik het eerste resultaat en kies Kopiëren.
Plak alle gevonden Hardware ID's van die apparaten in je volgende posting.

Tijs.
 
Beste Tijs,

Het probleem is, dat ik, omdat ik geen internetverbinding heeft op de laptop.
 
Waarom sluit je 'm dan niet bedraad aan? Het is per slot een laptop, dus draagbaar tot je router aan toe.
Zodat we de informatie kunnen krijgen.
Uiteraard moet dan de ethernet adapter wél een driver hebben, lijkt me waarschijnlijk dat Windows die wel meteen had voor je.

Tip: mogelijk slim om de Hardware ID's eerst te parkeren in Kladblok (= notepad.exe ) en dan alle verzamelde Hardware ID's in Kladblok selecteren en kopiëren naar het klembord en dan pas vanaf die laptop inloggen op Helpmij en de inhoud van het klembord plakken in je volgende reactie.

Overigens is ook niet uit te sluiten dat je je een oververhitte Probook in de maag hebt laten splitsen met kapot geraakte hardware-componenten. In dat geval kunnen wij natuurlijk niets doen, en moet het apparaat terug naar de 'leverancier'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ik ga vanmiddag Windows 10 op de laptop installeren, ik haal de harde schijf uit de laptop en installeer dit via een ander HP Probook. Bij het instaleren van Windows 10 pakt hij in ieder geval de drivers mee, zodat ik in ieder geval wifi hebt.

waarschijnlijk kan ik dan wel via de laptop online gaan met de laptop, zodat ik de gegevens kan posten.
 
Ik vervolgens de laptop door middel van dvd schijf opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Pro, echter doen de usb poorten nog niks,
Hij geeft de melding: Het usb apparaat wordt niet herkend.

Als ik dit zo lees doen de poorten het ogenschijnlijk wel, heb je dit telkens met het zelfde usb device? Dan denk ik dat het daar aan ligt.
Probeer dit uit met een andere usb device.
 
Ik hoop dat de usb poorten het wel doen. er zitten drie poorten op de laptop en allemaal doen ze het niet. Ik hoop dat er iets verkeerd staat ingesteld bij apparatenbeheer.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik eens een andere usbstick of ext. HDD, sluit deze aan en kijk of die wèl herkend wordt..?
 
"USB niet herkend" duid er op dat electrisch gezien alles lijkt te werken. Lijkt me dus een driver probleem. Gokje. Chipset drivers en eventueel aanvullend de USB 3 drivers (weet niet of van toepassing op dit model).
 
Inderdaad zou je nu het idee krijgen dat de USB poorten (in de basis) zouden (moeten) werken in Windows 7, maar dat er wat anders speelt, namelijk dat de aangesloten harddisk/usb-stick niet wordt herkend. Uiteraard hebben we nu nog geen informatie welke apparaten nu geen driver hebben...

Er is zelfs een heel artikel van Microsoft aan gewijd: deze, tenenkrommend vertaald vanaf dit (ENG) artikel met dezelfde inhoud.

Dus er zijn meerdere opties:
a. [Zoals ook gesuggereerd in het MS artikel en door RogerS] Chipset drivers (her-)installeren
b. Hotfix aanvragen en installeren

Overigens, interessant gemeld in het MS artikel: geven de USB poorten wel genoeg stroom voor het apparaat dat je probeert aan te sluiten? Als dat een non-powered externe harde schijf is (die dus géén eigen voeding heeft), dan loop je dat risico, zeker bij laptops.
Zou minder risico moeten zijn bij insteken in USB3 poorten waarvan, vlgs. de specs, deze laptop er 2 zou moeten hebben, maar blijft een risico.
Ben het dus volledig met Scrapheap eens om zeker ook andere USB apparaten te proberen, liefst die weinig stroom gebruiken... Uiteraard blijven bovengenoemde tips van toepassing, en kunnen mogelijk [ook] het stroomprobleem verhelpen.

Drivers etc. kun je (desnoods vanaf een andere computer/laptop en dan overbrengen via memory-stick (als dat werkt ;)) of branden op DVD) hier drivers downloaden, incl. W10 64-bits, W8, W8.1, W7 en XP

Uiteraard kan het ook nog steeds zijn dat je 'een kat in de zak' hebt gekocht.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan