powerpoint met link van dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Heb een powerpoint voorstelling met 20 dia's gemaakt waarmee je met de pijltjes toets steeds verder naar de volgende dia kan gaan. Heb deze in dropbox gezet en wil de link via de mail naar meerdere versturen. Maar dan opent bij anderen de poiwerpoint in dropbox en is het voor anderen niet duidelijk hoe te openen in Microsoft of dergelijke. Ook wordt de powerpoint niet goed weergegeven. Bij mij kan ga je na de laatste dia weer naar de eerste, dit heb ik zo ingesteld maar bij anderen gaat die niet naar dia 20 weer naar 1 of je moet helemaal terug. Is hier iets aan te doen, bijvoorbeeld maar niet met dropbox maar gewoon als bijlage en werkt de powerpoint dan beter?
 
Treurig onvolledige startposting. :rolleyes:

Ik weet eigenlijk niet wie/wat je hier de schuld geeft van je probleem, je zou haast denken dat je Dropbox de schuld geeft, maar mij wordt helemaal niet duidelijk
a. óf de ontvangers sowieso op dit moment op hun apparaat wel de beschikking hebben over Powerpoint (of minstens een echte Powerpoint viewer).
b. of de ontvangers je bestand bekijken op Windows of MAC computer of (ook) op tablets en smartphones. Uiteraard moet op elk apparaat waar het bestand op bekeken wordt Powerpoint staan (of diens viewer of een goed alternatief).

Als (blijkt dat) ik het zo moet zien dat de 'getroffenen' allemaal niet beschikken over Powerpoint of Powerpoint Viewer, dan is het toch voor jou niet zo moeilijk om bij de distributie dat even te aan te geven dat dat nodig is en waar ze Powerpoint Viewer kunnen downloaden?
Alvast, om je op weg te helpen: deze link, vers van de pers, incl. downloadlinks naar de diverse versies voor Android, iOS en Windows 10 / Windows 10 Mobile (zorg ervoor dat W10 gebruikers 'm alleen als viewer installeren, dus zich niet een Office365 abonnement laten aansmeren door de app ;)).
Andere varianten [denk aan MAC en andere versies van Windows of W10 gebruikers die liever de Powerpoint Viewer hebben]
Powerpoint Viewer voor Windows: Microsoft download-link: hier, installatie-uitleglink etc. (Seniorweb): hier
Powerpoint Viewer voor MAC: Is er niet (meer), laat hen Quick Look gebruiken (zit al ingebakken in de MAC besturingssoftware, bestand selecteren (niet openen) en dan op de spatiebalk tikken) of alternatief met gratis office software als OpenOffice (Impress module) of diens zusje LibreOffice (Impress module). NB: Laat de Libre Office gebruikers iets kiezen in de paragraaf Mirrors, en het bijbehorende NL languagepack is hier te downloaden.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het is natuurlijk het gemakkelijkst om iedereen een email met bijlage te sturen. Maar ik zou ook wel een link in bv. Facebook willen plaatsen. Als ik een link van dropbox gebruik zien de anderen alleen de Poiwerpoint in een dropbox omgeving of ze moeten het downloaden. Mijn vraag is dan ook, bestaan er andere sites waarin ik de Powerpoint kan plaatsen en een link daar naar toe op Facebook of in een mail kan plaatsen? Ik heb al Issuu geprobeert, ziet er leuk uit maar weet niet goed hoe een link te krijgen. Als bijlage heb ik het probleem dat de powerpoint nu al te groot is om als bijlage te verzenden terwijl hij pas voor 1/3 af is. Dat de bijlage bij anderen niet goed overkomt valt achteraf wel mee. In Libre-office gaat het redelijk goed.
 
Ok, je bent dus op zoek naar een filedropper website.
Je zou (bijv.) kunnen proberen: http://www.tinyupload.com of http://www.wikisend.com of http://www.wetransfer.com

Dat levert geen rechtstreekse download op, maar je gebruikers kunnen op de gegeven link wel klikken op Download of de download start met op de achtergrond van een reclame (bij wetransfer).
Bij de andere 2 zal mogelijk wat reclame in beeld verschijnen ter financiering, maar mijn ervaring is dat het bij die 2 sites wel meevalt en niet storend is.
NB: Mogelijk mag je powerpoint presentaties niet rechtstreeks plaatsen (dus verplicht wordt om het in te pakken in (bijv.) een .zip bestand, vanwege virusgevaar in het geuploade bestand), vandaar dat ik meerdere opties gegeven heb. Ook is vaak de grootte beperkt, bijv. 50 MB of 100 MB, dus als het niet genoeg blijkt, een alternatief uit mijn lijstje proberen. Bij Wetransfer is de max. grootte 2 GB maar blijft het bestand slechts 7 dagen staan (niet te verlengen, tenzij je een Pro abonnement neemt).

TIPS: Vaak is het mogelijk om aan te geven hoe lang het bestand er te downloaden is, dus kijk dat goed na en pas het aan naar jouw smaak voordat je gaat uploaden (bijv. via klikken op Properties op Wikisend, waar 7 dagen de standaard levensduur is en 90 dagen het maximum).
Op Wetransfer eerst op "..." klikken en dan aangeven dat je geen link wilt laten mailen maar gewoon een link wilt hebben.
Bij (minstens) 2 ervan kun je ook een verplicht wachtwoord zetten dat eerst moet worden ingetypt voordat er gedownload kan worden, zodat alleen diegegen aan wie je dat wachtwoord gecommuniceerd hebt het bestand kunnen downloaden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan