Macbook Pro 13'' (mid 2012) vindt originele HDD niet meer na installatie extra SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MennoHeld

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
146
Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik in mijn Macbook Pro 13'' (medio 2012) de superdrive vervangen door een bracket met SSD en heb ik het werkgeheugen verhoogd van 4 naar 10GB. Gelukkig werkten alle systemen en harde schijven na de installatie naar behoren, tot gisteren.

Ik kreeg vanuit het niets een melding in mijn scherm dat ik de HDD (dus de oorspronkelijke hard disk waaraan ik niks gewijzigd had) eerst moest verwijderen voordat ik deze loskoppelde. Vreemd dat ik deze melding nu pas kreeg terwijl hij het de avond zelf na installatie nog wel deed en ik na die tijd niks meer gewijzigd heb. Via schrijfhulpprogramma was deze HDD ook niet meer zichtbaar. Mijn systeem loopt nu nog steeds omdat ik OS Sierra opnieuw had geïnstalleerd op de SSD en de HDD puur als opslag gebruikte.

Na wat onderzoek te hebben gedaan op internet vermoed ik nu dat de hard drive cable beschadigd is geraakt tijdens het verwijderen van de superdrive en het installeren van de bracket met SSD. Dit is echter lastig te vast te stellen en het aanschaffen van een nieuwe kabel (rond de €50,00) zou misschien een onnodige gok zijn.

Wat is jullie ervaring hiermee? Is de kans groot dat deze kabel inderdaad de boosdoener is, of zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn? Ik heb immers tijdens de installatie van de bracket en SSD niks aangeraakt van de originele HDD, afgezien van de hard drive cable.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Menno
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan