Kan niets intypen in Edge en zoekveld van Windows 10 (Pro, versie 1607)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike876

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
4
Hallo,
Al geruime tijd kan ik niets intypen in Edge (zowel eerste zoekveld als adresbalk), en ook niet in het Zoekveld (linksonder op de taakbalk) van Windows 10. Ik los regelmatig probleempjes op met pc's voor buren en vrienden, maar het is me nog niet gelukt hiervoor de oplossing te vinden, anders dan dat ik everything gebruik voor dingen terugvinden, en Chrome, Opera en Mozilla voor browsen.

Herkent iemand dit probleem, en weet iemand de oplossing of waar ik die kan vinden?

Vrgr. Mike
 
Kijk in je taaklijst of CTFMON.EXE draait. Indien dat het geval is, probeer die eens te stoppen

anders probeer het omgekeerde:

probeer eens vanuit start CTFMON.EXE uit te voeren. (eventueel via WIN-R).

Indien er iets veranderd is er waarschijnlijk ergens een conflict in je invoer-apparaat selectie
 
Dank, dat werkte!
Heb CTFMON.exe gebruikt uit C:\Windows\erdnt\cache64, en typen lukt nu. Waarschijnlijk heb ik dat zelf uitgezet op één of andere manier, misschien via DoNotSpy (v10) omdat ik daar privacy zaken als Sending Writing Info (naar Microsoft) op disabled heb gezet. Zit dat te veranderen maar dat leidt nog niet tot starten van CTFMON bij opstart pc, en dat moet ik nog wel even voor elkaar krijgen om dit goed op te lossen.

Heb je misschien nog een ander idee hoe ik het (weer) automatisch kan laten opstarten? Iets bij instellingen Office?
 
Normaal hoort het ook niet te draaien. Wat ik echter begrepen heb is dat windows soms in die velden ineens gesproken text of een tablet pen verwacht.

ctfmon is een tool voor andere input dan gewoon met toetsenbord. Als de boxen wel werken met ctfmon staat er dus mogelijk ergens een verkeerde invoer ingesteld. Kijk even opnieuw naar je landinstellingen en stel eventueel je toetsenbord, land etc. eens opnieuw in. Kijk ook even of je misschien gehandicaptenhulp tools aan hebt staan.

Eventuele andere services e.d. kan ik natuurlijk niet beoordelen, zo diep zit ik nou ook weer niet in de opbouw van windows
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan