Nieuw pc - farmville

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Hi,

Voor mijn schoonmoeder zoek ik een supersimpel pc-tje (geen laptop) waarop ze beetje kan internetten (lees muziek via youtube, facebook), en vooral het goed spelen van games zoals Farmville.

Qua systeem dus niet top of the bill, maar het beeldverwerken mag wel wat soepel gaan.

Ze heeft nu een Dell uit 2010-2012 en die voldoet iig niet meer.

Hebben jullie een suggestie? Beeldscherm ed heeft ze. Gaat dus om het systeem.

Budget = max 300 (liever minder) graag incl. Windows 10 (mag on board zijn)
 
heb je zelf ook al gezocht naar pc's in deze prijsklasse, bijvoorbeeld op de tweakers.net pricewatch?
 
Nee... Heb eigenlijk goede ervaring met zon samengestelde kast. Maar misschien is dat in deze prijsklasse niet zo interessant?
 
Zou eens hier kijken of er een geschikte configuratie bij zit wat budget betreft...
 
Ik denk ook een beetje aan een mini pc : Klik

Uitermate geschikt voor de gebruikerseisen zoals je die omschrijft.
 
Hoi allemaal,

Dank, maar ik krijg via de link vooral google pagina's met een heleboel keus. KAn iemand mij een concreet voorstel doen?

Groet, Margriet
 
Om je écht een heel concreet antwoord (lees : directe link naar een kant en klare machine) te kunnen geven, zou ik graag antwoord willen hebben op 2 vragen :

1. waarom voldoet de huidige niet meer?
2. download dit tooltje - klik - en plaats het logje van de in de machine zittende hardware als bijlage bij je volgende bericht.
 
Recommended Computer or Hardware Specs Farmville

CPU - Computer processor should be at least 4-Core. AMD 8-core processor or Intel Core i7 is recommended.
Graphics Card - Atleast 1GB Video Card. Nvidia Graphics Card is recommended.
Memory (RAM) - Atleast 8GB of RAM

Dat valt bij mij niet onder een "super simpel pc'tje" en zo wie zo niet binnen het aangegeven budget...
 
Die info kwam ik ook tegen, Hier bijv. - Klik - maar er zijn tegenstrijdige berichten over de systeemvereisten. Zo kwam ik in de Microsoftstore heel andere systeem vereisten tegen :

Na openen linkje even midden in beeld op de lichtblauwe regel "systeem requirements" klikken : Klik

[edit] is niet eens nodig, midden in beeld verschijnt gelijk een schermpje met systeemvereisten (ietsje naar beneden scrollen) [end edit]
 
Laatst bewerkt:
@gast0225,

Ik ben niet bij de pc in kwestie in de buurt... dus ik kan niets voor je draaien ;) Maar ik denk ook niet dat het nut heeft.. 't ding wilde al vanaf 't begin niet. Denk dat hij gewoon al over datum was, voordat mijn schoonmoeder 'm kreeg.

Wat hij vooral niet doet, is met chrome werken (maar da's logisch, vanwege flash). Maar eigenlijk gaat het gewoon mis met de beeldopbouw. Langzaam, loopt er op vast, enzovoorts.
Andere simpele dingen, als berichtje op facebook ofzo lukt prima.

Ik hoop niet dat ik een erg moeilijke vraag stel? Zo lijkt het inmiddels eigenlijk wel... Maar volgens mij zoek ik gewoon een apparaatje dat het spel wél aan kan. (als ik voor mezelf vraag, kreeg ik altijd de mooiste systemen voorgeschoteld :D ).
 
Laatst bewerkt:
Voor het gegeven budget koop je niks wat dat spel Farmville goed kan draaien, vandaar dus...
Je hebt dan minimaal een hoog geklokte Core i3 of een "gewone" Core i5 of een AMD processor uit de recente Ryzen-serie nodig i.c.m. tenminste 6 - 8 Gb ram en een instap videokaartje met 2 Gb Vram...
Dat ga je voor € 300 nooit en te nimmer redden aangezien je ook nog een behuizing, moederbord en voeding nodig hebt....
 
mja, daar lijkt het dan nu op ja... maar wat is dan de eerstvolgende "logische" oplossing? heb zelf wel wat gevogeld, maar kom uit rond de 600 euro. klopt dat dan? Dan zeg ik haar wel een ander spel te gaan spelen! :D:p
 
Omdat ik momenteel bedlegerig ben i.v.m. ernstige rugproblemen ben ik momenteel niet in staat dat uitgebreid voor je te onderzoeken maar met dat bedrag van € 600 kom je zeker knap in de richting, wellicht iets lager afhankelijk van de keuze van de videokaart wat ik de setup snel het duurste onderdeel is.
Ik richt me vaak op deze Best Buy guide, daar kun je zelf de onderdelen aanpassen en de prijsverschillen doorrekenen, dan heb je alvast een goede basis :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan