Kan met m'n nieuwe installatie geen Backup maken en ook geen Office installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik dacht van alle ellende (vastlopen, blauwe schermen, NIET updaten enz. af te wezen door de laatste versie van Microsoft Windows 10 PRO v1703 x64 NL te installeren.

Nu staat er dus Win10 PRO Versie 1703, Build 15063.296 op mijn computer en loopt werkelijk als een tierelier

Alleen wilde ik en Backup maken (Ghost van Symantec Norton) en dat lukt voor geen meter..............

Ook ISO van Office2016 installeren lukt niet.

Heeft Microsoft alles uitgeschakeld met die laatste update? M'n andere computer is eveneens geupdate naar Versie 1703, Build 15063.296 en die kan wel Backuppen via Ghost en Office is eveneens geupdate

Wie weet hierop raad, want ik wil toch wel graag een volledige Backup van de installatie hebben.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Wellicht moet je de updates binnen halen. Back uppen moet altijd lukken. En office ook. Krijg je nog foutmeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Dus... Ik sta de laatste tijd steeds meer versteld van bezoekers die 100en vragen stellen en (blijkbaar) ook nog eens hardleers zijn in het niet vermelden van relevante informatie in hun startpostings, terwijl ze (met hun jarenlange 'ervaring') zo onderhand wel zouden moeten weten wat in startpostings hoort te staan.

Wat mij betreft de laatste keer dat ik de slak uit zijn huisje trek met een vork:
a. Als iets niet lukt, wat lukt niet danwel welke foutmelding komt naar voren?
b. Als iets ergens anders wel werkt is puur het vermelden ervan (voor helpers) weinig zinvol zonder onderzoek of er verschillen t.o.v. 'de ander' te bespeuren zijn en de vermelding van die verschillen. Ik denk (bijv.) aan de harde schijf (GPT vs MBR, Basisschijf vs Dynamische schijf, grootte harde schijf boven de 2 TB vs grootte onder de 2 TB) voor wat betreft het probleem met Ghost.
c. Gebruik van Ghost kan met een opstartschijf of geïnstalleerd in Windows. Welke methode heb jij het hier over, en heb je die zelfde methode ook bij 'de ander' gebruikt?
d. Sinds wanneer wordt Office 2016 door Microsoft als ISO verspreid ipv. via een link/website ("Click to run" en Office365 etc. versies) of CD/DVD?

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens Tijs. En Jan weet dat natuurlijk ook wel. :d De zeven gouden w's is altijd goed. Wie, wat, waar, waarom, waarmee, welke wijze... Dat is bijna altijd mijn ezelsbruggetje in vele omstandigheden.:)
 
Laatst bewerkt:
@manamana: Leuke/zinvolle ezelsbrug. :thumb:

Tijs.
 
Wellicht moet je de updates binnen halen. Back uppen moet altijd lukken. En office ook. Krijg je nog foutmeldingen.

Hallo Manamana
Ik heb bijna een uur bij de ondersteuning van Microsoft aan de telefoon gehangen. (onvoorstelbaar he?)
Na enige pogingen om mijn installatie te repareren, werd de moed opgegeven, en moest ik een originele nieuwe versie van Win10 installeren, vanaf Microsoft
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Deze versie blijkt dus nog steeds gratis te verkrijgen te zijn, en het is bovendien de laatste Win10 versie 1703, build 15063.296
Waardoor het backuppen van versie 1607 naar versie 1703 overgeslagen kon worden en het installeren, bijzonder gladjes verliep en zonder foutmeldingen.
Alleen zit ik nu dus nog met de installatie van de ISO van Office2016 en de Backup van Ghost van Symantec (Norton) die niet willen lukken. (meerdere keren geprobeerd)
De installatie van de ISO van Office2016 wordt halverwege afgebroken (zonder verdere foutmelding)
En de uitvoering van de Ghost-Backup wordt volledig uitgevoerd, maar de backup wordt niet weggeschreven.

Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
@manamana: Leuke/zinvolle ezelsbrug. :thumb:

Tijs.

Hallo Tijs
Zie ook het bericht #6 aan Manamana. Misschien kunnen jullie hiermee anderen ook helpen.
Met vriendelijke groet
Jan
 
Welke versie/product is dat van Ghost van Symantec Norton? 'Ghost' heeft vaak een gebeurtenislogboek > Links > Geavanceerd > etc. informatie.

Hallo Tijs
Zie ook het bericht #6 aan Manamana. Misschien kunnen jullie hiermee anderen ook helpen.
Dat had je toch ook wel kunnen weten Tijs...;)
 
Ghost is niet meer aangepast voor gebruik met win10. Dit omdat het back-uppen al in een van hun andere pakketten is opgenomen. Dat kun je dus gevoegelijk vergeten.
https://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10. Zit ook een fix in maar die werkte bij mij niet goed. En betrouwbaarheid van back-ups gaat natuurlijk voor alles. Met pijn in het hart, want ik gebruikte Ghost regelmatig, heb ik hiervan afscheid genomen en gebruik nu tot volle tevredenheid Macrium Reflect free. Ik gebruik dit echter alleen om images van mijn os te maken.
Er zijn echter nog meerdere (gratis) oplossingen.

Blijkbaar heb ik niet goed gelezen. Heb jij dan de volledige Ghost suit ipv Ghost 15 omdat je aangeeft dat deze op je andere computer wél werkt?
 
Laatst bewerkt:
Ghost is niet meer aangepast voor gebruik met win10. Dit omdat het back-uppen al in een van hun andere pakketten is opgenomen. Dat kun je dus gevoegelijk vergeten.
https://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10. Zit ook een fix in maar die werkte bij mij niet goed. En betrouwbaarheid van back-ups gaat natuurlijk voor alles. Met pijn in het hart, want ik gebruikte Ghost regelmatig, heb ik hiervan afscheid genomen en gebruik nu tot volle tevredenheid Macrium Reflect free. Ik gebruik dit echter alleen om images van mijn os te maken.
Er zijn echter nog meerdere (gratis) oplossingen.

Blijkbaar heb ik niet goed gelezen. Heb jij dan de volledige Ghost suit ipv Ghost 15 omdat je aangeeft dat deze op je andere computer wél werkt?

Hallo Veng

Ik heb met AdwCleaner 25 stuks virusbedreigingen weggehaald (allemaal via Chrome binnen gekomen) en daarna draaide Ghost weer als van ouds.
In de Readme file staat dat de versie die ik gebruik versie 2013 R2 is. Trouwens ik gebruik alleen het Backup gedeelte.
Dus Ghost werkt beslist perfect met Win10 Pro v.1703 Build 15063.296
 
Wellicht moet je de updates binnen halen. Back uppen moet altijd lukken. En office ook. Krijg je nog foutmeldingen.

Hallo Manamana

Ik heb met AdwCleaner 25 stuks Virusbedreigingen weggehaald (binnengekomen via Chrome !!!)
Daarna kon ik probleemloos een Ghost Backup maken.
Ook heb ik Office2016 volledig kunnen installeren en updaten tot de laatste versies

Nu heb ik nog een vraagje aan jou.
Welke beveiliging gebruik je, alleen maar Windows Defender of nog een extra ander anti-virus programma?

2017-05-19.png

Bij voorbaat mijn dank
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Microsoft zelf geeft regelmatig in interviews en in officiële documentatie aan dat Windows Defender slechts een basisbescherming biedt. Dit blijkt ook keer op keer uit de vergelijkende testen, bijvoorbeeld van het vermaarde testinstituut AV TEST en de Consumentenbond. Bijna zonder uitzondering is Windows Defender de afgelopen jaren als slechtste uit de testen gekomen, waarbij detectiepercentages van 60 à 70% werden gehaald (ter vergelijking: nagenoeg alle betaalde beveiligingspakketten scoren meer dan 90%). Daarmee is duidelijk dat je beter af bent met een ander beveiligingspakket dan Windows Defender.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan