PC start maar beeld niet NO SIGNAL maar na herstart weer wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastahbastah

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
14
Hallo
ik heb zo'n 2 jaar geleden deze pc laten bouwen.
en sinds kort 3 beeldschermen aangesloten (voorheen 2)

Laatste tijd krijg ik steeds vaker tijdens het gamen een piep en word ik naar het bureaublad toe gebracht met de melding:
verrander de windows kleurenschema om prestaties te verbeteren en dan kan ik 3 opties kiezen.
(hierbij moet ik wel aangeven dat het voorheen zo AF EN TOE wel eens voorkwam, maar sinds ik de EA game player unknown battlegrounds speel steeds vaker voorkomt)
Wat je ook kiest het komt elke keer terug, opzich geen enorme ramp.
Maar wat er laatste tijd gebeurt is,
Dan hoor ik die piep van die melding maar ipv naar het bureaublad te gaan krijg ik een zwart scherm en staat er NO SIGNAL
Start pc opnieuw op, dan krijg ik voor dat hij bij de bios is de melding: overclocking failed press F2 to enter bios
Dat doe ik dan en druk gewoon gelijk weer op exit en dan start hij weer prima op

Maar sinds dien start hij ook steeds moeilijker op...
Hij start op, dan hoor ik het bekende windows geluidje. maar zwart beeld met NO SIGNAL
Wanneer ik hem dan restart geeft ie aan om een windows herstel, dat doe ik dan, en dan start hij normaal op MET beeld

Ik werd het beu en heb toen ALLE video drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. met veel tegenslagen en vele malen opniew opstarten geen vooruitgang

Het is nu bijna elke keer wanneer ik me pc wil aanzetten dat ik dan geen beeld krijg. met de melding NO SIGNAL
En als ik hem dan weer opnieuw opstart doet hij het weer wel.

Beetje ten einde raad.
Misschien iets in de registry niet goed ?
ik zit te denken windows opniew te instaleren..

setup is
Windows 7
CPU - Intel(R) Core(TM) i7-4820k CPU @3.70 GHz
GPU - NVIDIA GeForce GTX 780Ti
MOBO - ASUS Rampage IV Black edittion (Intel Socket 2011)
RAM - 4x corsair vengeance 8GB 1600MHZ DDR3
Cooler - Corsair Hydro series H100 liquid cooler
Power - Corsair RM1000 watt
Case - Corsair obsidian 750D
Monitor - 3x Acer GN246HLBbid 24"
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik denk veel te kunnen bijdragen, maar... Heb je inderdaad een overclock ingesteld ergens? (Geheugen, CPU, grafische kaart)?
Ik vraag dit omdat je nu doet alsof Windows de schuldige is van (al) je problemen, maar als het een hardware/overclock probleem is dan gaat herinstalleren van Windows niet helpen... :rolleyes:

Tijs.
 
ik heb wel eens geprobeerd de cpu iets te boosten in de bios. (voltage heb ik nooit aangeraakt)
Dat was meer dan een jaar geleden en durf ook niet meer te zeggen wat ik toen heb aangepast (best wel een leek hierin haha)
Dit had ik toen met behulp van een video gedaan.

Maar is toch vreemd dat het nu pas problemen geeft ?
PC werkt verder gewoon perfect als het normaal opstart
 
Heb je die overclock wel meteen teruggedraaid?
Problemen kun je met een overclock ook op termijn krijgen, gewoon vanwege schade vanwege gevolgen van onder- (of over-)voltering, (over)verhitting, ...

Linksom of rechtsom: Als je je acties niet meteen had teruggedraaid, toen, dan kan de overclock óók (de) schuldig(e) zijn.

Tijs.
 
nee want het werkte prima. en nogsteeds.
alleen moet ik zo nu en dan me pc 2 x opstarten voordat hij pas beeld geeft.
heb toen der tijd stress tests gedaan op de cpu en tests waren goed, temperaturen waren ruim onder het maximalen.

ik weet niet meer waar ik die aanpassingen heb gemaakt in de bios. ik vind het net een doolhof.
maar ik zal nog eens een kijkje nemen om te zien of ik nu iets kan vinden.
 
Ik dacht dat in zo'n beetje alle overclock instructies staat dat je noteert wat je aanpast en van welke waarde naar wat. Juist om alles (indien nodig/zinvol) weer terug te kunnen zetten naar wat het was.
Goed, kijk eerst even of je het zelf kunt vinden, anders moet je je afvragen hoe je er toen mee begonnen bent: Waren de fabriekswaarden op dat moment in werking? Indien ja, dan kun je (nu) gewoon de BIOS terugzetten naar standaard/"default"/fabriekswaarden. Dat is in het algemeen een goede basisstap, trouwens, tenzij je er vrij zeker van bent dat je daarna met je handen in het haar belandt en het systeem zeker niet meer (werkend) gaat worden, vanwege aanpassingen die je je (nu) niet meer herinnert...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even in de bios rond geneusd.
mijn basis clock speed van mijn cpu is 3.70ghz
en volgens mij heb ik toen der tijd alleen de turbo mode aangezet, want ik zag net dat hij op 3.90ghz draaide.
Ik heb een default profiel geladen, en turbo mode uitgezet dus nu draait alles weer op normale snelheid (zover ik weet en zag)

Ook viel me iets op:
er stond ergens iets met boot en dan nummer 1 en 2
op 1 stond mijn 500gb ssd die ik gebruik om games op te installeren
en op 2 stond mijn 250gb ssd waar windows dus op staat

maar iets verder beneden stond weer iets van
prioriteit geven aan boot schijf nummer.. (en daar stond dan weer wel de juiste schijf geselecteerd)

Ik heb uit voorzorg toch maar die 2 schijven die verkeerd om stonden omgedraaid (wat mij logisch lijkt. dat de boot schijf op 1 moet staan)

Toen de veranderingen ge saved en geboot.
Voor nu starte hij in 1 keer op, maar dat wil nog niks zeggen.. dat deed hij afgelopen dagen wel vaker.. en dan weer niet..

PS.
Ook nog vergeten bij te vermelden..
afsluiten duurt ook langer dan voorheen.. gister herstarte ik mijn pc. en bleef hij op het scherm afsluiten hangen. ik naar beneden wat drinken, terug naar boven en nog steeds bezig met afsluiten.
Dus ik maar handmatig afsluiten, kreeg ik weer met een foutherstel te maken en daarna starte hij weer prima op..
 
Ik denk hierbij aan 2 dingen, idd het verkeerd overclocken zoals eerder geopperd.
Of ondanks de hoge kwaliteit van je voeding dat die toch een euvel kan zijn.
Wat zegt de windows logboeken?
 
Maak je je pc wel eens stofvrij zodat alle onderdelen hun warmte kwijt kunnen? Dit soort meldingen zijn vaak gevolg van stof. Dus het rooster, de fan van voeding en koeling van de processor schoonmaken en alle koelribben van processor en videokaarten voorzichtig tussen de ribben schoonmaken.
 
Ja vorige week nog stofvrij gemaakt
Of er moet ergens een pluimpje verstopt zitten.

Gister om 2 uur snachts de pc uit gezet
En nu staat ie nog aan... nog steeds op het afsluiten scherm... want daar blijft hij op hangen denk ik.. want heb het beeldscherm gewoon uitgezet maar nu ik die aan wil zetten zegtie ook NO SIGNAL erg vreemd allemaal..

En hoe kan ik die windows logboek vinden ?
 
Laatst bewerkt:
Zojuist in de logboeken gekeken, en vind een aantal fouten in het mapje toepassingen en in het mapje systeem
weet niet of deze fouten hiermee temaken hebben?

Dit zijn een aantal fouten in het mapje toepassingen:
FOUT 1: Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

WAARSCHUWING: Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.
DETAIL -
1 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-196466243-3428212497-980841085-1000:
Process 1932 (\Device\HarddiskVolume3\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-196466243-3428212497-980841085-1000\Software\NVIDIA Corporation\Global\ShadowPlay


En dit zijn een aantal fouten in het mapje systeem:

FOUT 1: De LogMeIn Kernel Information Provider-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

FOUT 2 KRITIEK: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Het lijkt erop dat FOUT 2 die kritiek aangeeft rond het tijdstip was dat ik me pc handmatig heb moeten uitzetten omdat hij niet opstarte of afsloot.
 
Ik was wat aan het neuzen in het onderhoundscentrum en vond meerdere videohardwarefouten
laatste was 15-5-2017 , dat zou goed tijdens een gamesessie geweest zijn.

hier is de beschrijving:

Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20170515-2223.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA8022A26010
BCP2: FFFFF8800F152884
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
 
Fout 1 : https://support.microsoft.com/nl-be...ack-1-for-windows-7-or-windows-server-2008-r2
Fout 2 : kan inderdaad getriggerd worden door het handmatig forceren van het uitschakelen.

De LiveKernelEvent-error is vrijwel zeker een probleem dat zijn oorzaak heeft in de driver van je videokaart....dus updaten, kijk of er een nieuwere versie is bij Nvidia.
Wat soms ook helpt is dat Nvidia Geforce Experience eraf trappen....het stuurprogramma "custom" installeren en niet "express" ( dus zonder PhysicX en GF Experience, uitsluitend de driver )..
 
Dus fout 1 is niet zo belangrijk ?

denk zon 1.5 week geleden toen ik me 3de scherm aansloot,
wilde ik wat aanpassingen doen in de nvidia control panel. maar die wilde niet openen
dat was verholpen door een reinstalatie van de drivers.

en eergister heb ik echt ALLES eraf gehaald van nvidia en alles opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het beter ging.. tevergeefs.
een klusje wat normaal 30 min duurt was ik 2.5 uur mee bezig omdat er elke keer iets niet goed ging.
de pc niet wilde afsluiten nadat de instalatie er om vroeg.
waardoor ik weer een fout herstel moest doen. etc etc etc

ik denk dat ik morgen aangezien ik toevallig vrij ben gewoon me windows even ga her instaleren.

Iemand een handige site of programma waarmee ik alle drivers kan vinden en op een sticky kan zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Support-site van de fabrikant van je moederbord lijkt mede meest voor-de-hand liggende optie...
 
Programma's voor het veiligstellen van drivers:
a. Double Driver
Download-link: hier
Uitleg (+ download-link): hier (ComputerTotaal)
b. Driver Magician
Download-link: hier
Introductie: hier

Persoonlijk gebruik ik altijd Double Driver, maar maak (veiligheidshalve) ook een backup naar stick via het andere programma.

NB: Dit zijn alleen de kale drivers, dus Catalyst Control Center etc. of andere beheertools die meegeleverd worden bij de grafische kaartdriver / wifi kaartdriver etc. zitten er niet bij.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
So far so good.
Meeste programmas weer geinstalleerd.
Tot nu toe nog geen problemen met afsluiten en opstarten en ook nog geen last gehad van no signal.
Moet erbij wel zeggen dat ik nog niet heb gegamed Of de pc heb belast met zware programmas. We zullen zien of het probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan