Afdruk samenvoegen 1e pagina zwart/wit 2e pagina in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamisingebruik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
2
Ik heb zelf al een jarenlange ervaring met afdruk samenvoegen, maar loop soms nog weleens tegen een probleem aan, en dat is het volgende:
Ik heb dus een word bestand(brief) aan een excelbestand gekoppeld. Deze brief bevat 2 pagina's die dubbelzijdig geprint moeten worden, de 1e pagina in zwart/wit en de 2e pagina in kleur. Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om dit te doen via de printopties. Eerst de 1e pagina uitdraaien en daarna de stapel omkeren en dan de 2e pagina op de achterzijde uitdraaien is ook geen optie. Weet iemand misschien een oplossing?
 
Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om dit te doen via de printopties.
Dat zie je goed. Een printopdracht geef je naar één printer, en die printer gebruikt zijn printinstelling voor het hele document. Dus ofwel kleur, ofwel zwartwit.
Er zit niks anders op dan ofwel het hele document in kleur te doen, ofwel in zwartwit. Volgens mij zijn laserprinters tegenwoordig prima in staat om zwart te herkennen en dus voor alles wat zwart is op de zw-pagina de zwarte toner te gebruiken, dus wat is het probleem eigenlijk? Of gaat het om een inkjet printer? Als er een kleurenafbeelding op de eerste pagina staat, kun je die makkelijk omzetten naar zwartwit, en als er gekleurde tekst op staat, wat houdt je dan tegen om die ook zwart te maken?
 
Hallo Octafish, bedankt voor je reactie.

Ik had het ook al bedacht om de tekst en de afbeeldingen in pagina 1 om te zetten naar zwart/wit, maar ik dacht dat de printer toch de kleurentoners aan zou spreken, maar dat doet ie dus niet.

Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan