• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met offerte boeken naar verkoop lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

tshw3

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
92
Hallo Helpmij leden,

Ik zit met een probleem in mijn excel bestand. Ik ben druk bezig met een opdracht vanuit school waarbij ik allerlei formules moet gebruiken.
Nu heb ik een tab "offerte" en een tab "Verkoop". Ik zou graag willen dat als ik op offerte boeken klik dat: Offertenummer 1 optelt (is al gelukt), Offerte leeg maakt (gelukt), en alle gegevens van de offerte in de tab verkoop plakt (niet gelukt). Ook zou ik graag willen dat ik de offertes terug kan halen. Bijvoorbeeld offertenummer 1 tot 20 zijn afgeboekt en dat ik dan offertenummer 5 terug kan halen. Ik hoop dat jullie het begrijpen.

Zou iemand mij kunnen helpen om dit op te lossen? Het zou mij heel gelukkig maken als iemand mij op de goede weg kan helpen.
In het excel bestand ziet u 2 macro's staan, namelijk "offerteboeken" zover ben ik nu met mijn macro. De andere macro "offerteboekentest1" dat is een macro die een klasgenoot van mij gebruikt heeft om dat voor elkaar te krijgen. Maar omdat het een school opdracht betreft en tevens een wedstrijdje wil hij mij niet helpen :(. Ik hoop daarom ook van jullie expertise gebruik te maken.

Met vriendelijke groetjes,
Teun
 

Bijlagen

  • Bronbestand Excel 2017 Teun R13.xlsm
    380,4 KB · Weergaven: 368
Teun,

welkom op Helpmij.nl!

zoiets?
 

Bijlagen

  • Bronbestand Excel 2017 Teun R13 (hs).xlsm
    395,7 KB · Weergaven: 33
Hallo Haije,

Ben nu aan het werk maar heb hem even snel geopend en wil u alvast hartstikke bedanken. Echt heel fijn dat u dit al heeft gedaan. Zal er vanavond beter naar kijken en dan hoop ik dat ik u eventueel nog een vraag kan stellen mocht ik het nog niet begrijpen.

Met vriendelijke groet,
Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan