Paginanummering per sectie klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
1
Ik heb een vraag over de paginanummering van mijn scriptie.
Ik heb al verschillende secties gemaakt, en hoewel ik telkens 'aan vorige koppelen' heb uitgevinkt, blijven ze toch gerelateerd aan elkaar.
De nummering loopt wel apart, maar als ik bij mijn 2de sectie (voorwoord, leeg blad etc., nog voor de eigenlijke tekst) de paginanummer verwijder, wordt deze ook bij mijn eigenlijke tekst verwijderd, die dus in sectie 3 staat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!!
 
Zonder een voorbeeld bestandje is het lastig om na te gaan wat er fout gaat; ik kan het in ieder geval zo niet reproduceren. Dus graag een bestandje er bij!
 
Hi,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing? Hoor het graag.

groetjes,
Nik
 
Ik zie een paar (sorry dat ik het zeg: gruwelijke) fouten in je document. Kijk eens naar pagina 4 en 5. Op 4 staat de inhoudsopgave in sectie 2, en op 5 begint de Inleiding in sectie 3 Dat is al vreemd, want er is geen enkele aanleiding om hier een nieuwe sectie te maken. Overigens geldt dat voor de volgende secties ook: totaal onverbodig in mijn ogen. Veel erger is, dat je werkelijk élke 'alinea' afsluit met <Shift>+<Enter>. En dat is toch echt de toetscombinatie voor een Regeleinde en niet een alinea-einde. Het resultaat daarvan is natuurlijk dat de complete tekst zich ook als één alinea gedraagt, en niet als afzonderlijke alinea's.

Véél erger (want daar heb je echt last van) is het feit dat je de koptekst Inleiding bovenaan pagina 5 hebt gezet door ónder de inhoudsopgave allemaal lege regels (de <Shift>+<Enter>'s) te typen. Dat gaat gelijk fout, want zet de cursor maar eens in de inhoudsopgave en druk dan op <F9>. Daarmee wordt de inhoudsopgave bijgewerkt, en krijg je er gelijk allemaal nieuwe alinea's (de inhoudsopgave werkt uiteraard wél met alinea's) bij. Met als gevolg dat je complete tekst doorschuift. En de door jou met zoveel moeite bovenaan de pagina gepositioneerde kop ineens halverwege de pagina begint!

Komen we nu bij het echte probleem: de paginanummering die 'ineens' overspringt naar nummer 7. Als je met de rechtermuisknop op de paginanummering klikt (het handigst druk je eerst op <Alt>+<F9> zodat je de veldcode ziet, die is namelijk groter) en dan op <Opmaak paginanummers) dan zie je in dat menu dat de optie <Doorlopend vanaf vorige sectie> niet is geselecteerd, maar dat bij de optie <Beginnen bij> de waarde 6 is ingevuld. En ja, dan krijg je echt wel een ander nummer. Dit probleem heeft dus helemaal niets te maken met of je de optie <Aan vorige koppelen> aan hebt staan of niet; paginanummers kijken alleen naar of je door wilt nummeren vanaf de vorige sectie of niet; niet of de inhoud van die sectie gelijk is of niet.

Maar je begrijpt al: in mijn ogen heb je nog wel wat werk aan de winkel!
Om te beginnen: probeer het verschil te doorgronden tussen alinea's en regeleindes. Dat is niet hetzelfde. Daarnaast: als je wilt dat een kop1 altijd bovenaan de pagina begint, pas dat dan aan in de stijl ervan. Je kunt namelijk de optie <Pagina-einde ervoo> aanzetten waardoor die kop altijd op een nieuwe pagina begint. En bedenk waarom je een nieuwe sectie nodig hebt; in jouw document zie ik die namelijk niet.
 
Ik hoefde alleen maar doorlopend vanaf vorige sectie aan te vinken dus. Thanks!
 
En nou maar hopen dat TS hetzelfde probleem had :). En ik raad je dus aan om het niet alleen bij deze aanpassing te laten, maar je document eens stevig onder een vergrootglas te leggen, want je kunt heel veel winst halen door je werkwijze te veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan