• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel moet automatisch een nieuw tabblad maken per nieuwe regel + sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonahsav

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
6
goedemiddag,

dit is de eerste keer dat ik hier wat op plaats, geen idee of hier snel op gereageerd wordt, maar het is het proberen waard.

ik werk op een excel werkmap waar het de bedoeling is dat er in het eerste tabblad een tabel staat, in deze tabel worden gegevens als naam, woonplaats leeftijd etc. ingevuld. vervolgens wordt er elke keer als er een nieuwe regel (nieuw persoon in de tabel) wordt geplaatst komt er een nieuw tabblad die indebt die persoon een soort revieuw geeft. er is dus 1 basis tabblad met een overvieuw van alle mensen, en dan heeft elk persoon een eigen tabblad.

het is me inmiddels gelukt om elk nieuw persoon een eigen tabblad te geven door in de editor dit te plaatsen:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 4 Then
Worksheets.Add after:=Worksheets(Worksheets.Count)
Worksheets(Worksheets.Count).Name = Target
End If
End Sub

column 4 is de kolom waar de naam geplaatst wordt.

elke keer als kolom 4 wordt ingevuld, bijv: jan klaasen
dan wordt er automatisch een nieuw leeg tabblad aangemaakt met de naam: jan klaasen

so far so good,

maar nu wil ik graag dat deze automatisch gemaakte tabbladen een bepaald sjabloon gebruiken. dit sjabloon heb ik al gemaakt en opgeslagen als sjabloon.
maar het lukt me niet om dan vervolgens de automatisch gemaakte tabbladen met dat sjabloon te laten werken.

hoop dat iemand snapt wat ik bedoel haha

mochten er vragen zijn hoor ik het wel,

fijne dag alvast!

mvg Jonahsav
 
Als je het sjabloon in hetzelfde bestand zet dan is het vrij eenvoudig.
 

Bijlagen

  • Jonahsav.xlsb
    15,5 KB · Weergaven: 283
wow top thanks!

sorry ben nog niet heel erg ervaren,

en dan ga ik er vanuit dat het ook mogelijk is om naast het overnemen van de naam (zoals jij hebt gedaan) ook alle andere info over kan nemen die in het tabel staat. dus de geboorte datum, woonplaats etc.

dat dus alle info in de basis tabel dan meteen meegenomen wordt naar de prive revieuw sheet die elke persoon heeft en dus automatisch aangemaakt wordt.

in ieder geval al heel erg bedankt, en mocht je toevallig ook antwoord hebben op de vervolg vraag zou dat helemaal super zijn haha
 
Is allemaal mogelijk. Als je het bestandje, ontdaan van gevoelige info, even plaatst dan wil er vast wel iemand het voor je maken.
 
En dan zul je meteen het commentaar krijgen dat dit niet verstandig is om te doen.
Afzonderlijke bladen voor gegevens die al in een tabel staan wordt immer afgeraden: het is dubbelop en vergroot de kans op fouten
Slimmer is het een werkblad te maken waarin de gegevens per persoon als 'persoonskaart' kunnen worden getoond (een weergave werkblad dus).
 
Hierbij het excel bestand

heb even een fictief persoon bedacht.
op dit moment wordt de naam dus over genomen naar een automatisch nieuw tabblad,
maar ik zou het heel fijn vinden als vervolgens ook de geboorte datum en alle andere data (die bij de naam hoort)
ook meegenomen en ingevuld wordt in het nieuwe tabblad.

heel tof als iemand het daadwerkelijk wilt maken,
maar het liefst snap ik het zelf zodat ik het zelf voortaan ook kan doen.

en snb, ik snap wat je bedoelt, alleen in deze situatie is het handig omdat, ik de basis tabel dan als mail merge lijst kan gebruiken. en ik de gegevens maar 1 keer moet invullen.
en elk persoon heeft ook een in debt revieuw nodig.

dit lijkt mij de beste optie maar ik sta open voor commentaar.

nogmaals ik ben een beetje nieuw tot excel dus verwacht niks spectaculairs haha.
 

Bijlagen

  • Tabel + beoordeel systeem leners.xlsx
    187,7 KB · Weergaven: 150
Laatst bewerkt:
Beste welkom op het forum:)
Maar, (meestal heb ik een heel veel extra geduld .&. voor newbies)
Dit keer echter zal ik al direct snb gelijk geven en uitbreiden met mijn commentaar.
Deze
alleen in deze situatie is het handig
Ik heb het het zelfs aan mijn 7 honden gevraagd, maar geen hond die ziet wat daar handig kan aan zijn.
(@Vena en snb, ja ik heb echt 7 honden:rolleyes:)
Wat jij nodig hebt is
1. één weergaveblad wat jij score noemt.
2. één deftig databaseblad (in de richting van uw blad 2 maar dan afgewerkt)
3. één werkblad met vaste gegevens.(datablad) (zoals energieklassen,bestedingsdoelen, looptijden, etc) daarvoor zou ik je vb bestandje wat beter moeten bekijken.
en een deftige userform (invulformulier)
Nota: een invulformulier is geen tabblad(werkblad)
Met de opzet dat je nu in gedachten hebt, dan wens ik uw veel suc6.
 
haha,
okeoke.

het invulblad voor de user is op een website, en vervolgens vul ik de cijfers in de tabel.
en dan heeft elk persoon een eigen tabblad waar wij dan precies kunnen kijke hoe de score is opgebouwd.

om heel eerlijk te zijn, alles wordt nu op een zelfde manier maar dan handmatig gedaan. dus alles wordt zowel in een basis tabel als in een eigen tabblad per persoon voor iedereen ingevuld.
ik loop stage bij dit bedrijf en dacht dat dit een versimpeling zou zijn.

daarnaast is het bedrijf pas net begonnen dus ik zal jullie tips is met ze bespreken.
maar omdat ik nu al zowat de hele dag zit te klooien met de commands, zou ik toch wel heel erg graag willen weten wat het nou is hahaha.

ik ben uiteindelijk op dit gekomen:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 4 And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
  If IsError(Evaluate("'" & Target & "'!A1")) Then
    Sheets("Score").Copy , Sheets(Sheets.Count)
    With ActiveSheet
      .Name = Target
      .[C5] = Target
   If Target.Column = 5 And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
            With ActiveSheet
            .[C6] = Target
            End With
   End If
    End With
  End If
End If
End Sub

in de hoop dat dan de 5e kolom meegenomen zou worden naar het nieuwe tabblad en het in zou vullen op c6
maar het werkt jammer genoeg niet :(

ik heb totaal geen ervaring met het schrijven van dit soort code's maar dacht ik pluk wat van de code van VenA. maar geen geluk haha.

dus mocht iemand de code hebben, graag!
 
Laatst bewerkt:
Het is een goede gewoonte op fora om voor de leesbaarheid code tussen codetags te schrijven. Zie de forumregels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan