Nummers sorteren en rangschikken onder een kop (vba)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Graag zou ik een vba-code tegemoet willen zien die vanuit het tabblad (Transacties) de grootboekrekeningnummers kopieert naar het tabblad (Kolommenbalans blanco). Hoe het er uit moet zien staat als voorbeeld in het tabblad (Kolommenbalans voorbeeld). Omdat in het tabblad "Transacties" de nummers vaker voorkomen is het de bedoeling dat deze slechts één keer vermeld worden.

Het betreffen hier grootboeknummers die uit 4 cijfers bestaan. Zo moeten alle 0*** onder het kopje "0" worden gezet, alle 1*** onder het kopje "1" enz.

Wanneer er onder het betreffende kopje al grootboekrekeningen staan, moeten deze niet overschreven worden (zie o.a. 0900 en 0400), maar er tussen geplaatst worden.

Een voorbeeld doe ik als bijlage.

Alvast heel erg bedankt.

Robert
Bekijk bijlage Correctie journaalposten.xlsm
 
Ik vind je vraaag ongepast voor dit forum. Hier helpen we je eigen oplossing te maken/verbeteren en je kennis te vergroten.
Jij vraagt hier een kant en klare oplossing voor nop.

Heb jij hier al eens iemand geholpen ?
 
Laatst bewerkt:
sorry, het is niet mijn bedoeling om jullie te overvragen.

Ik heb nl. geen idee hoe ik zou moeten beginnen, anders had ik zeker een opzet gemaakt. In mijn beleving is het met een redelijk simpele code mogelijk gegevens te filteren en te kopiëren op rangorde. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn dan zet ik mijn vraag op "opgelost".

Nogmaals mijn verontschuldiging!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan