• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een formule in VBA maken met if cell.value then output in tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juliette1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
2
Ik wil graag een formule maken die een waarde uit 1 bepaalde cel vergelijkt met een aantal normwaardes, zie hieronder. Het idee is dat als de cel, zeg c6 een bepaalde waarde bevat bijvoorbeeld 29, en c4 aangeeft dat het om een vrouw gaat, er in een andere cel, zeg c7 een tekst uitkomt bv 'uw score (c6) komt overeen met een score van een vrouw van 50 jaar.'

jr Vr Man

50 29 45

55 28 44

60 27 43

65 25 41

70 23 39

75 20 37

80 18 35

85 15 32

90 11 29

95 8 26

Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen?
 
Beste Juliette, welkom op het forum :D
Maar post inderdaad een vb bestandje(zoals brandernl aan aangaf) met het gewenste resultaat.
Klik op de knop Ga geavanceerd en druk op de paperclip, dan kan je een vbtje toevoegen.
 
Bestandje is idd handig dat voorkomt verwarring. Bedoel je zoiets?

En waarom in VBA?

Groet Arno
 

Bijlagen

  • VB.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 55
Bij deze een vb bestandje. Wat ik dus wil is dat de gemiddelde knijpkracht in B10 en B11 vergeleken wordt met de normwaarden uit blad 2.
Er zijn 2 opties:
1. De leeftijd en het geslacht wordt met de knijpkracht meegenomen en vergeleken met de normwaarden voor de bijpassende leeftijd. Er komt hier een tekst uit in B12 en B13 voor links en rechts of de knijpkracht overeenkomt, verminderd is of nog beter is dan de normwaarden voor die leeftijd.
2. De gemiddelde knijpkracht uit B10 en B11 wordt meteen gekoppeld aan een bijbehorende leeftijd uit blad 1 en er komt een tekst uit in B12 en B13 voor links en rechts met welke leeftijd de knijpkracht overeenkomt. De patiënt kan hieruit zelf opmaken of deze leeftijd met zijn/haar leeftijd klopt.

Optie 2 leek mij makkelijker.. Daarnaast VBA omdat het anders wel een erg onnodig lange formule zou worden leek mij.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • vb.xlsx
    47,5 KB · Weergaven: 45
Als een vraag ruim 200x gelezen is dan zit er waarschijnlijk iets niet goed in de vraagstelling. Een voorbeeldbestand zonder de verwachte uitkomst helpt natuurlijk ook niet. In de reactie van @arnoo7 kan je zien hoe je tekst en formules kan samenvoegen.

Mogelijk bedoel je iets zoals als in het bestandje. Het berekenen van de BMI kan ook zo
Code:
=B6/((B5/100))^2
 

Bijlagen

  • vb-2.xlsb
    10,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan