Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: Synchronisatie niet beschikbaar

  1. #1
    Mega Senior
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Heinenoord
    Afstand tot server
    ±153 km
    Vraag is niet opgelost

    Synchronisatie niet beschikbaar

    Hallo,
    In mijn W10 systeem is synchronisatie niet beschikbaar.
    Hoe kan ik dat beschikbaar krijgen?
    Groet,
    Martin

  2. #2
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    mooiste van nederland
    Hallo, probeer.

    1. Open het instellingen venster.
    2. Druk op "Accounts" en selecteer links in het menu op "Uw instellingen synchroniseren".
    3. Selecteer de optie "Instellingen synchroniseren" aan/uit. Je kunt dit aanpassen

  3. #3
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Nu begin ik te twijfelen over de vraag, maar moet je hiervoor niet een Microsoft inlogaccount hebben?
    Indien ja, daar schrijft de startposting niets over...

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  4. #4
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    mooiste van nederland
    Tijs dat wordt wel verwacht, of koppelen, je hebt gelijk. https://support.microsoft.com/nl-nl/...ows-10-devices

  5. #5
    Mega Senior
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Heinenoord
    Afstand tot server
    ±153 km
    Ik heb eeb M.account. Ik krijg deze melding.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG‎
Bekeken: 7
Grootte:  15,0 KB  

  6. #6
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Kijk dan eens in de link die Manamana in zijn laatste posting gegeven heeft: Mogelijk staat synchronisatie uit?
    Stel dat schuifje wel aan staat, dan zou ik die even omzetten naar uit en daarna weer naar aan.



    Of begrijp ik goed dat het schuifje niet is om te zetten? Dus "grijs is"?

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 20 mei 2017 om 13:19
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  7. #7
    Mega Senior
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Heinenoord
    Afstand tot server
    ±153 km
    Tijs, het schuifje is inderdaad grijs.

  8. #8
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Nog even wat: Het zou mij niet verbazen als nu blijkt dat je een gejatte versie van Windows 10 gebruikt (een zakelijke variant, dus Prof, Ultimate of Enterprise) waar bij de installatie al allerlei privacy-gevoelige zaken zijn uitgezet.
    Hopelijk heb ik hierin geen gelijk, maar dat weet jij beter dan ik.
    Uiteraar kan het ook zo zijn dat (niet door jou vermeld) het een versie betreft die je vanaf je werk gekregen hebt, dus die (waarschijnlijk) door de systeembeheer is dichtgetimmerd.

    Verder ga ik er vanuit dat je ver blijft van allerlei hulpmiddelen (*kuch*) zoals TuneUp Utilities, ShutUp10 etc., want ook die zitten met hun handjes ook aan dergelijke zaken.
    Verder ga ik er vanuit dat je niet je Microsoft account hebt omgezet naar een lokaal account, zoals hier te zien is.

    Start regedit.exe en kijk in de volgende registersleutel:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\SettingSync
    Staan registerwaarden DisableAppSyncSettingSync en/of DisableAppSyncSettingSyncUserOverride dan is het synchroniseren mogelijk uitgezet via Groepsbeleid (of evt. via hack-software of genoemde "Utilities").
    Om te kunnen synchroniseren moeten DisableAppSyncSettingSync op 0 (niet op 2) en DisableAppSyncSettingSyncUserOverride op 0 staan (niet op 1).


    [In deze afbeelding is juist synchronisatie onmogelijk gemaakt, dus jij moet beiden op 0 instellen.]

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 20 mei 2017 om 14:07
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  9. #9
    Mega Senior
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Heinenoord
    Afstand tot server
    ±153 km
    Hallo Tijs,
    Ik heb een legale versie en de update naar W10 van Microsoft ontvangen. Dus alles legaal.
    Ik blij altijd van allerlei hulpmiddelen af.
    Volgens jouw gegevens moet ik DISABLEAPPSYNCSETTINGSYNC zien, maar bij mij staar Enable etc..

  10. #10
    Mega Senior
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Heinenoord
    Afstand tot server
    ±153 km
    Ik had op advies van Microsoft een lokale account aangemaakt. /Deze heb iki nu verwijderd.

  11. #11
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Ok, je had dus een Microsoft account, die je daarna lokaal hebt gemaakt (bijv. conform de link die ik in mijn vorige posting gaf), maar je hebt nu een nieuw Microsoft account gemaakt en die je (vanaf) nu gebruikt je om in te loggen. Correct?
    Verder ga ik er vanuit dat je niet je Microsoft account hebt omgezet naar een lokaal account, zoals hier te zien is.
    Indien ja, dan denk ik dat het ook anders had gekund, namelijk het lokaal gemaakte account (weer) omzetten naar een Microsoft account, dat had ook gekund, evt. (Namelijk opnieuw koppelen).

    Kan natuurlijk ook zijn dat je je Microsoft account van het systeem hebt verwijderd en daarna er (opnieuw) op bent gaan inloggen, zodat het (nu) als volwaardig Microsoft account wordt gebruikt.

    Ik weet niet waarom je dat nog niet gedaan had, terwijl je vraag nu is opgelost: Graag deze vraag de status opgelost geven, ajb.

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 22 mei 2017 om 13:12
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen