Synchronisatie niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
In mijn W10 systeem is synchronisatie niet beschikbaar.
Hoe kan ik dat beschikbaar krijgen?
Groet,
Martin
 
Hallo, probeer.

[FONT=&quot]1. Open het instellingen venster.[/FONT]
[FONT=&quot]2. Druk op "Accounts" en selecteer links in het menu op "Uw instellingen synchroniseren".[/FONT]
[FONT=&quot]3. Selecteer de optie "Instellingen synchroniseren" aan/uit. Je kunt dit aanpassen[/FONT]
 
Nu begin ik te twijfelen over de vraag, maar moet je hiervoor niet een Microsoft inlogaccount hebben?
Indien ja, daar schrijft de startposting niets over...

Tijs.
 
Ik heb eeb M.account. Ik krijg deze melding.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    15 KB · Weergaven: 227
Kijk dan eens in de link die Manamana in zijn laatste posting gegeven heeft: Mogelijk staat synchronisatie uit?
Stel dat schuifje wel aan staat, dan zou ik die even omzetten naar uit en daarna weer naar aan.

ab1a1786-fa6f-4993-8c0a-9e07131c151d.jpeg


Of begrijp ik goed dat het schuifje niet is om te zetten? Dus "grijs is"?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, het schuifje is inderdaad grijs.
 
Nog even wat: Het zou mij niet verbazen als nu blijkt dat je een gejatte versie van Windows 10 gebruikt (een zakelijke variant, dus Prof, Ultimate of Enterprise) waar bij de installatie al allerlei privacy-gevoelige zaken zijn uitgezet.
Hopelijk heb ik hierin geen gelijk, maar dat weet jij beter dan ik.
Uiteraar kan het ook zo zijn dat (niet door jou vermeld) het een versie betreft die je vanaf je werk gekregen hebt, dus die (waarschijnlijk) door de systeembeheer is dichtgetimmerd.

Verder ga ik er vanuit dat je ver blijft van allerlei hulpmiddelen (*kuch*) zoals TuneUp Utilities, ShutUp10 etc., want ook die zitten met hun handjes ook aan dergelijke zaken.
Verder ga ik er vanuit dat je niet je Microsoft account hebt omgezet naar een lokaal account, zoals hier te zien is.

Start regedit.exe en kijk in de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\SettingSync
Staan registerwaarden DisableAppSyncSettingSync en/of DisableAppSyncSettingSyncUserOverride dan is het synchroniseren mogelijk uitgezet via Groepsbeleid (of evt. via hack-software of genoemde "Utilities").
Om te kunnen synchroniseren moeten DisableAppSyncSettingSync op 0 (niet op 2) en DisableAppSyncSettingSyncUserOverride op 0 staan (niet op 1).

disableappsyncsettingsync.gif

[In deze afbeelding is juist synchronisatie onmogelijk gemaakt, dus jij moet beiden op 0 instellen.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,
Ik heb een legale versie en de update naar W10 van Microsoft ontvangen. Dus alles legaal.
Ik blij altijd van allerlei hulpmiddelen af.
Volgens jouw gegevens moet ik DISABLEAPPSYNCSETTINGSYNC zien, maar bij mij staar Enable etc..
 
Ik had op advies van Microsoft een lokale account aangemaakt. /Deze heb iki nu verwijderd.
 
Ok, je had dus een Microsoft account, die je daarna lokaal hebt gemaakt (bijv. conform de link die ik in mijn vorige posting gaf), maar je hebt nu een nieuw Microsoft account gemaakt en die je (vanaf) nu gebruikt je om in te loggen. Correct?
Verder ga ik er vanuit dat je niet je Microsoft account hebt omgezet naar een lokaal account, zoals hier te zien is.
Indien ja, dan denk ik dat het ook anders had gekund, namelijk het lokaal gemaakte account (weer) omzetten naar een Microsoft account, dat had ook gekund, evt. (Namelijk opnieuw koppelen).

Kan natuurlijk ook zijn dat je je Microsoft account van het systeem hebt verwijderd en daarna er (opnieuw) op bent gaan inloggen, zodat het (nu) als volwaardig Microsoft account wordt gebruikt.

Ik weet niet waarom je dat nog niet gedaan had, terwijl je vraag nu is opgelost: Graag deze vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan