• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak werkt niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
437
Beste helpers,

Jullie hebben me een tijdje geleden geweldig op weg geholpen met het beantwoorden van enkele vragen.
Het resultaat is bijgaand (gestripte (ivm grootte) programmaatje.

Voor een logistiek bedrijf moeten 2 pallets (of 3 of 4 pallets, maar dat heb ik eruit gehaald) met een product worden omgeladen.
De oude codes (20 cijfers) wordt gescand, dan worden de pallets omgeladen en krijgen ze een nieuwe code.
Oude en nieuwe codes worden allemaal aan elkaar gekoppeld zodat altijd achterhaald kan worden waar de producten van een oorspronkelijke (bron)pallet terechtkomen, en waar producten van een nieuwe (doel)pallet vandaan komen.

Alvorens de codes worden opgeslagen test ik of de codes correct zijn (lengte 20 is OK, geen code die al eerder is opgeslagen en geen dubbele invoer).
Middels een gekleurde balk worden deze controles in beeld gebracht.
Bij het opstarten zijn die balkjes (bestaande uit 3 blokjes voor de afzonderlijke controles) zoals bedoeld groen met een vinkje.
Bij eventuele foute invoer komt er een kruisje en wordt het betreffende blokje rood. Je kunt dan nogmaals scannen om het te verbeteren en dan kleurt alles weer netjes groen. Niets aan de hand dus ... zo lijkt het.

Maar na het opslaan van de correct geteste codes worden de velden leeggemaakt en dan blijken er plotseling vakjes ten onrechte rood gekleurd te zijn.
En dit terwijl het overeenkomstige teken in de cel (het vinkje) wel correct is.

Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd heb gezien?
Ik zie het even niet.

Met vriendelijke groeten,
Ger

Bekijk bijlage test_v3.0.zip
 
lastig te zeggen. Je hebt een beveiligd bestand geplaatst, dus ......


Edit:
het geheim ligt in de Code verscholen....

ABC123
 
Laatst bewerkt:
Hallo SjonR,

Daarom had ik het blad beveiliging nu zichtbaar gemaakt. Normaal staat dat op xlVeryHidden.
Ik heb daarin die gegevens gezet voor mezelf. Zo kan ik het bestand gemakkelijker onderhouden als er bij de gebruiker iets mis is gegaan (bijvoorbeeld een wachtwoord niet meer bekend).

Maar wat bedoel je nu met
het geheim ligt in de Code verscholen....
?

Dat het misgaat met die voorwaardelijke opmaak als gevolg van iets in mijn VBA-code?
 
Nee, ik bedoelde er alleen mee dat ik in je vba code de verwijzing van het wachtwoord heb gevonden. Ik zie niets bijzonders aan je code, maar het feit dat je samengevoegde cellen hebt gebruikt zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sjon,

De betreffende cellen zijn toch niet samengevoegd.
Of bedoel je dat die samengevoegde cellen met Bron en Doel al een oorzaak kunnen zijn.

Ik heb die voor de zekerheid toch even uit elkaar gehaald. Maar ook dat geeft geen beter resultaat.
 
Ger,
Je laat Bijv. cel H13 zoeken in volledige kolommen. daardoor komt hij telkens met de melding dat de lege cel al in de tabel voorkomt. Je zou om te beginnen eens een tabel kunnen maken van het blad SSCC-codes.

gr.

sjon
 
Hallo Sjon,

Ik begrijp wel dat er nog een een ander verbeterd kan worden aan mijn programma.
Ik heb het dan ook geheel gemaakt met eigen uitzoekwerk, voorbeelden, en goede hulp van al onze collega's op helpmij.nl.
Uiteindelijk heb ik een giga-dikke handleiding gekocht die ik nu (met veel plezier overigens) ben aan het doorspitten.
Er zal dus zeker nog wel aan gesleuteld worden al is het al een tijdje in gebruik.

Maar nu die cel H13 bijvoorbeeld.
Daarin staat de waarde OK, net als wanneer het programma wordt opgestart.
Alleen is die cel na opstarten wel netjes groen, maar na invoer van codes is de cel rood (met dezelfde waarde = OK).

Daar hebben we nog steeds geen logische verklaring voor.
Is er dan wellicht toch iets mis met de opmaak?

Ik had gehoopt dat iemand er een antwoord op had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan