• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

steeds opstarten met Personal.xlsb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
437
Ik heb onlangs een aantal macro's aangemaakt.

Als ik Excel nu opstart krijg ik steeds het bestand Personal.xlsb te zien in plaats van een lege map.
Ik weet wel dat ik kan 'opslaan als ...' maar ok dan kreeg ik vroeger map1 met mijn standaard opslagmap.
Kan ik dat weer zo aanpassen dat ik begin met een lege werkmap?

Zo ben je met VBA de allerlei moeilijke dingen aan het maken en zo kom je met een vraag die te eenvoudig lijkt voor woorden.
Sorry.

Met vriendelijke groeten,
Ger
 
Hallo Manamana,

Deze info is mij bekend.
Ik heb inderdaad een aantal macro's gemaakt die ik in meerdere bestanden wil gebruiken.
Maar dat had ik bij mijn vorige Excel versie (2007) ook al.

Nu heb ik 2010 en had ik in eerste instantie nog geen macro's.
Sinds ik die macro's heb aangemaakt krijg ik na opstarten meteen ook telkens dat Personal-bestand te zien.
 
Als je de inhoud van dat personal bestand kopieert naar een andere module en dat personal verwijdert zal hij daar
niet meer in op starten denk ik.
 
Zorg dat je het document Personal.xlsb in beeld hebt en klik dan in het menu op Beeld en vervolgens op Verbergen.
Bij het sluiten van Excel zal worden gevraagd of je dit wilt opslaan. Dat wil je uiteraard.
De volgende keer dat je Excel of een Excel document opent zal Personal.xlsb geladen, maar niet zichtbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
@ Peenvogel:
Ja dat zal zeker een oplossing zijn. Maar dat Personal.xlsb is wel het bestand waar de macro's instaan. De macro's die je in al je bestanden wil kunnen gebruiken.

@ Edmoor:
Ja, hoe simpel kan het leven zijn, niet?
Ik verwachtte eerlijk gezegd ook wel een simpele oplossing.
Fijn dat ik weer van dat vervelende beeld verlost ben.

Allen bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan