Geeft een normale switch PoE door?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Even een vraagje: Als ik voor mijn switch een PoE injector plaats geeft een gewone switch dan de PoE wel door over zijn poorten?

Of weet een gewone switch daar niet mee om te gaan en ie stuk?

Ik dacht er aan om een PoE injector voor een (al reeds aanwezige) TP-LINK TL-SG105 te zetten en de 4 overgebleven poorten te gebruiken voor IP-camera's.

Gaat dit werken of moet ik elke camera achter de switch een eigen PoE injector geven?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr
Nossie
 
Elke (netwerkkabel naar elke) camera zijn eigen PoE injector: Je kunt een non-PoE switch niet 'ombouwen' naar een PoE switch.

Alternatief is een PoE switch zetten voor de TP-Link voor (puur) de IP-camera's. Moet dan wel 1 poort meer hebben dan het aantal camera's, dus (als ik je goed begrijp) minstens 5 poorten (of 4 poorten en uplink poort). Gebruik van een PoE switch raad ik aan, omdat het stroomaansluitingen én netwerkkabels scheelt die je anders bij de injectors zou moeten gebruiken. Bovendien verwacht ik ook stroombesparingen (1x PoE switch tegenover 4 injectoren) en geldbesparing (injectoren zijn doorgaans niet goedkoop).

Uiteraard kun je ook de TP-Link vervangen door een PoE switch (die dan wel genoeg poorten moet hebben voor de zaken die nú al aan de TP-link hangen, en (minstens) 4 PoE poorten voor de camera's)

Let bij de aanschaf van de nieuwe PoE switch op het type (PoE vs PoE+) en het totaal van uitvoerwattage, dus houd rekening met de hoeveelheid stroom die de camera's per stuk nodig hebben en ook met het opgetelde totaal daarvan, zodat de PoE voldoende stroom levert op de poorten waar de camera's aan komen te hangen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dank je, duidelijk verhaal, dus bij PoE houdt het op met het 'doorgeefluik' wat de normale switch betreft...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan