Dynamische Word documenten creeeren vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

MirjamV

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
10
Dag!

In Access heb ik een uitgebreid formulier gemaakt, wanneer je alle velden volledig hebt ingevuld, kun je aan het einde het record opslaan. Bij het opslaan wordt ook een Word document gemaakt waarin de ingevulde waarden vanuit het Access formulier worden meegenomen. Tot hier goed gelukt!

Ik wil nu echter een dynamisch Word document maken, met andere woorden, wanneer in het formulier van in Access op een bepaalde vraag antwoord A wordt gegeven, dan worden alinea's 1, 3 en 7 in het Word document getoond. Wanneer antwoord B wordt gegeven, worden alinea's 2, 4, 5 en 6 getoond. Etc.

Kan ik hier inderdaad werken met een Word document met alle alinea's, die ik dan afhankelijk van een antwoord in het formulier aan of uitzet? Of hoe pak ik dit het handigst aan?

Bedankt!
 
Het handigst : met {if} velden en documentvariabelen {Docvariable }
 
Even zien, begrijp ik dan goed dat ik de if met docvarariable in Word toevoeg?
Hoe zorg ik er aan de Access kant voor dat ik de variabele kan doorgeven?
 
Waarom maak je het document niet sowieso in Access? Lijkt mij een prima klus voor een rapport.
 
Hoi!

Ik heb hier onvoldoende ervaring mee, vandaar mijn originele vraag:

"Kan ik hier inderdaad werken met een Word document met alle alinea's, die ik dan afhankelijk van een antwoord in het formulier aan of uitzet? Of hoe pak ik dit het handigst aan? "
;)

Kan ik een rapport uiteindelijk opslaan als Word/PDF?
En kun je me doorverwijzen naar een voorbeeld? Waar van een enkel record een rapport, en uiteindelijk een Word wordt gemaakt?

Ik heb wat opweghelptips nodig!
 
Laatst bewerkt:
Bij het opslaan wordt ook een Word document gemaakt waarin de ingevulde waarden vanuit het Access formulier worden meegenomen.

Plaats dit Wordbestand dan eens hier en toon de code die je gebruikt om dat document te maken.
 
Kan ik een rapport uiteindelijk opslaan als Word/PDF?
Een rapport kun je prima opslaan als PDF, maar niet als Word document. In de Access cursus staat prima uitgelegd hoe je rapporten kan maken, maar je kunt uiteraard ook hulp krijgen als je er niet uitkomt. In ieder geval lijkt de werkwijze mij veel makkelijker (en beter onderhoudbaar) dan om een moeilijke export naar Word te doen.
Als je de database kunt meeposten, dan kan ik er een blik op werpen. Een voorbeeldje van de gewenste ouput (dat mag dan best een Word document zijn) is natuurlijk ook altijd welkom.
 
Dag! Ik kan niets delen, in verband met privacy van de informatie. Het is echter gelukt om via een rapport een Word / PDF document te maken met alinea's afhankelijk van eerder gekozen waarden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan