keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
245
Is er een mogelijkheid om in een formulier een keuzevak te maken met een sub-keuze er aan/onder. Ik heb bijvoorbeeld een functie Facilitaire in een meerkeuzelijst staan. Als ik deze kies wil ik een tweede meerkeuzelijst openen met de keuzes die onder Facilitair vallen. Er staan ook functies in de eerste meerkeuzelijst die geen sub-functie hebben en er dan ook geen tweede meerkeuzelijst worden geopend. Ik heb nu al van alles geprobeerd maar niets kunnen vinden. Is dit mogelijk en hoe? Groeten, corania17.
 
Het is an sich wel mogelijk, maar je moet het wel programmeren want Word kent geen afhankelijke keuzelijsten. En dus al helemaal niet in een formulier. Daarnaast zit je nog met een stukje beveiliging in het document wat dwars ligt; je kunt met VBA een beveiligd document niet wijzigen. Ik zou, als je dit soort zaken nodig hebt, dus afstappen van een formulier en een gewoon document gebruiken waarin je alle input via een VBA formulier regelt en de waarden via DocVariables in het document plaatst.
 
Beste Octafish, bedankt voor uw reactie. Ik neem aan dat u bedoeld dat het via een invulmenu op een document wel zal lukken? Het was mooier geweest als Word het zou kunnen regelen. Met een invulmenu gaat het eigenlijk niet goed omdat iemand dan toch een sub gaat gebruiken die niet bij de keuze past. Misschien leg ik het nu wat moeilijk uit. Het gaat er dus om dat niet in elke menukeuze een subkeuze zit. Ik denk dat ik er toch maar van af zie en gewoon een papiertje erbij doe hoe het document moet worden ingevuld.
Toch hartelijk dank, Corania17
 
Met een invulmenu gaat het eigenlijk niet goed omdat iemand dan toch een sub gaat gebruiken die niet bij de keuze past. ... Het gaat er dus om dat niet in elke menukeuze een subkeuze zit.
Het is juist de kracht en de bedoeling van userforms om er voor te zorgen dat een gebruiker alleen die informatie kan kiezen en invullen die voor de gekozen situatie van toepassing is! Dus als het formulier goed gebouwd is, kan een gebruiker geen verkeerde keuzes maken, en ziet de gebruiker alleen die keuzelijsten die hij/zij op dat moment moet zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan