• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel van mutiple tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

oederdekoe

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
17
Hallotjes

Ik heb een draaitabel gemaakt op basis van meerdere tabellen (met het gebruik van relaties).
2 vraagjes:

1:

Nu wil ik een berekend veld toevoegen, maar dit lukt niet. (optie staat in het grijs)

Volgens Office kan dit inderdaard niet:
""BELANGRIJK : U kunt geen formules maken in een draaitabelrapport dat is verbonden met een OLAP-gegevensbron (Online Analytical Processing)."

Maar kent iemand toevallig een workaround ?

2:

Helemaal onderaan, vlak boven de eindtotalen, is er een rij "leeg" met waarde 360 in kolom "NIET".
Dit vind ik vreemd, want in het tablad "NIET" heb ik helemaal geen rij met een lege waarde. De enige waarde met 360 is die van Vleminx Bert, maar die staat óók in de draaitabel. Dus in de draaitabel heb ik 2 x waarde 360, en in de brontabel slechts 1x.
Ik begrijp niet hoe dit komt. Want het eindtotaal van de draaitabel komt dan weer wél overeen met de brontabel.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is....

Bekijk bijlage BEV MW3 2016-2017 EIND.xlsm
 
1. ik zou het geen workaround noemen maar je zou eens kunnen kijken of je via de powerpivot functionaliteit berekende velden kunt maken. of anders naar powerquery om te zorgen dat al je deel tabelletjes worden samengevoegd tot 1 grote tabel waarna je vanuit 1 bron de draaitabel kunt maken

2. De waarde 360 komt niet van Bert. dubbel klik maar eens op de waarde dan verschijn ter een tabblad met uit welke waarde deze regel bestaat dan vind je 2 namen die samen op 360 komen.
Deze 2 personen staan niet in je tabel "personen" en aangezien jij in je draaitabel de naam haalt uit de tabel personen is dat veld dus leeg.
 
1. Ik ben niet bekend met powerpivot en powerquery, maar ik neem aan dat er wel genoeg (youtube) uitleg over te vinden is.
Wel moet ik zorgen dat het bestand ook werkt in Excel 2010... Werken die power-dinges daar ook ?

2. Bedankt, die had ik over het hoofd gezien. Wellicht een bug in het software programma dan.
 
Je Excel 2010 gebruikers krijgen een draaitabel die niet te vernieuwen is, tenzij ze de POwerPivot invoegtoepassing geinstalleerd hebben (denk ik). Dat is al het geval zodra je tabellen via relaties samenvoegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan