• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaald blad emailen met voorwaardes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Hoi alle,

Een tijdje geleden had ik de vraag gesteld om met bepaalde voorwaarden een pdf te emaillen via een macro. Dit werkte uiteindelijk na veel vieren en vijven en deze macro gebruik ik nu ook in een ander projectje van mij. :thumb:

Maar nu wilde ik deze macro ook gebruiken in mijn nieuwe projectje en loop ik vast met deze macro en werkt hij niet zoals ik wil, als hij al werkt want beveilig ik het blad werkt het niet meer en krijg ik verschillende foutmeldingen. Weet helaas niet wat ik moet aanpassen om deze macro weer werkend te krijgen zoals ik wil. Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen.

Wat ik graag wil is het volgende, zal het project aan deze post hangen.

Van het verborgen blad "Planning" kolommen A tot E en dan de week naar keuze in een pdf emaillen zoals de macro al doet als je alle beveiligingen eraf haalt, alleen op het verkeerde blad dus. Ik snap dan ook niet veel van deze macro en kan het zelf niet aan de gang krijgen. :confused:

Wachtwoord is "Test". Deze heb ik expres er even op laten staan omdat uiteindelijk dus als de macro werkt het hopelijk kan werken met de Werkmap en bladen beveiligd en verschillende bladen verborgen.

Zijn er vragen dan hoor ik jullie graag en ik hoop dat iemand me verder kan helpen om mijn project af te maken.

Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Heb je in je eigen omgeving die groene opmerking '.send daar die voorloopquote wel weggehaald?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt en snap ook niet wat het met mijn vraag heeft te maken. Die .display staat er even anders verzend hij de email ineens door en dat wil ik niet vandaar de '.send erachter in het groen, maar zoals al gezegd heeft dat niets met mijn vraag te maken en werkt dat gedeelte van de code goed. Het gaat dus om het eerste gedeelte van die code die dus een selectie moet maken en door kopiëren en er een pdf van moet maken die niet goed gaat en ik hopelijk hulp bij krijg om het ook werkend te krijgen. Bedankt voor het meedenken. ;)
 
Niemand die hier iets mee kan. Is het onmogelijk misschien. :(
 
Niemand die mij kan helpen op deze manier weet dan misschien iemand hoe het op een andere manier kan ? :confused:

Wat misschien zou kunnen is dat ik het tabblad Planning zichtbaar maak en dan week laat selecteren en dan via een macro alleen het blad planning met de op dat moment geselecteerde week emaillen ?

maar is dat wel te maken dat ik op tabblad Planning Rijen A tot E altijd zichtbaar heb met daarachter een week selecteerbaar maak ? Weet niet of het kan. Uiteindelijke bedoeling is dat het tabblad Planning met het gekozen weeknummer geselecteerd word verzonden via een email. Hopelijk kan iemand mij helpen. ;)
 
Heb jij zelf ondertussen al wat geprobeerd om het op te lossen? Gebruik geen samengevoegde cellen en de weken/dagen kloppen niet in het blad 'Planning'.

Met een extra blad
Code:
c00 = InputBox("Welk weeknummer wil je verzenden ?")
  If IsNumeric(c00) And c00 < 53 Then
    ThisWorkbook.Unprotect "Test"
    Set d = Union(Sheets("Planning").Columns("A:E"), Sheets("Planning").Columns(c00 * 7 - 1).Resize(, 7))
    With Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count))
      d.Copy .[A1]
      c01 = "E:\Temp\Week " & Format(c00, "00") & ".pdf"
      .PageSetup.Orientation = xlLandscape
      .UsedRange.ExportAsFixedFormat 0, c01
      Application.DisplayAlerts = False
      .Delete
      Application.DisplayAlerts = True
    End With
    ThisWorkbook.Protect "Test"
  End If

of binnen het blad zelf
Code:
c00 = InputBox("Welk weeknummer wil je verzenden ?")
  If IsNumeric(c00) And c00 < 53 Then
    ThisWorkbook.Unprotect "Test"
    With Sheets("Planning")
      .Visible = True
      .Columns.Hidden = True
      Union(.Columns("A:E"), .Columns(c00 * 7 - 1).Resize(, 7)).Columns.Hidden = False
      c01 = "E:\Temp\Week " & Format(c00, "00") & ".pdf"
      .PageSetup.Orientation = xlLandscape
      .UsedRange.ExportAsFixedFormat 0, c01
      .Columns.Hidden = False
      .Visible = False
    End With
    ThisWorkbook.Protect "Test"
  End If
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp in deze. :thumb: Ik ga het vanavond bekijken als de temperaturen weer wat normaler zijn. Ik koppel het bij je terug ;)
 
Intussen al druk geweest met je codes. 2 vragen blijven over ?!?

1 Je unprotect het workbook, maar wil deze code werken zal ook de sheet moeten worden unprotected en weer protected. Hoe doe je dat in deze code ?
2 Hoe kun je bij de uitkomst een zoom instellen zodat de uitkomst op 1 blad past in de Pdf ?

Als ik de macro recorder mee gebruik krijg ik te zien zoom 58, maar weet niet hoe die toe te passen in deze code, blijft fouten terug geven.

Ik zoek ook nog even verder mee. ;)
 
Laatst bewerkt:
Intussen heb ik de code van je Vena aan de gang en werkt het zoals het moet. Bedankt voor je hulp. Ik gebruik de code nu die binnen het blad werkt. Blijft alleen de vraag over hoe ik een "zoom" kan instellen in deze code, daar kan ik maar niet achter komen. Ik wil namelijk dat ik wat ik te zien krijg in de uiteindelijke Pdf verkleint word zodat er meer info op 1 A4 past. Ik hoop dat iemand hier nog een antwoord voor heeft, dan is dit project ook weer helemaal klaar.
 
Zoom moet uitstaan denk ik

Code:
With ActiveSheet.PageSetup
     .Zoom = False
     .FitToPagesWide = 1
     .FitToPagesTall = 1
End With

Of even in google gooien 'export pdf fit to page vba'
 
@Vena, bedankt ! :thumb: Case closed zullen we maar zeggen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan