mijn sd elite pro kaartje wordt niet meer herkend na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje zinloze 2 laatste postings

Immers van TS het was niet bekend of hij het bestandssysteem van SD-kaart van de vriend heeft gecontroleerd.
gast0225 herhaalt nog eens wat ik schrijf, dus hij als hij wist dat was vastgesteld 'hoe dat kaartje was geformatteerd' (van die vriend) dan gaat hij niet herhalen.
Heb bij hem gekeken welke bestandstype dat is dus fat.
Dat staat pas in post 15.

Dat klonen is een andere mogelijkheid.

@dnties
Jij stelt je normaal kritisch op ten aanzien van de volledigheid van informatie in de vraagstelling, dan vind ik een reactie van 'zinloze 2 laatste postings' vreemd, omdat het in dit geval niet waar is.

ja als ik het kaartje van mijn vriend in het lijstje doet,herkent hij hem keurig, maar mijn kaartje niet
, staat in post 10

dnties schrijft in post 17
(*) Uiteraard (als die vriend toch al langskomt met zijn SD kaart) ook zijn SD kaart proberen in de fotolijst.
Dat is toch al gebeurd!!! Zie post 10.
 
Laatst bewerkt:
Een kloon kan niet dichter in de buurt komen van een origineel dat wél goed werkt, incl. partities + bestanden. Dat schreef ik er ook bij, dus gegeven dat de vragensteller dat al had toegezegd te gaan doen, lijkt me het bashen op FAT, FAT32 of NTFS etc. niet zinvol, ook gegeven wat de vragensteller al geprobeerd had (zie zijn postings daaromtrent, aan het begin).

Dat ik er over heen gelezen heb dat het SD kaartje van de vriend al getest was zij me vergeven, lijkt me, gegeven dat we nu al op een behoorlijk aantal postings zitten in deze discussiedraad.

Tijs.
 
Hallo, FAT heeft beperkingen voor de afmetingen. Niet groter dan 32 Gb onder Windows XP.

Bedenk dat je een kaart die vervalst is en niet de beloofde grootte heeft niet kan formatteren. Dit komt met bulk uit het verre oosten en is niet te onderscheiden. Heb je de geheugenkaart daarentegen gekocht bij een betrouwbare zaak, breng deze dan terug. Heb je geen bonnetje, kijk dan bij de bank afschrijvingen. Lang niet alle geheugenkaarten en USB sticks werken naar behoren dus daar zullen ze dan niet van opkijken.

Hierbij opgemerkt dat je iemand anders nog kan vragen om het kaartje met een andere kaartlezer FAT32 te formatteren. Niet alle kaartlezers kunnen met ieder geheugen overweg dus mogelijk moet die in een nieuwere gestoken worden. Dan is het kaartje natuurlijk goed werkende en niet stuk. De laatste keer dat ik een kapotte USB stick had heeft de winkelmedewerker hem zelf even geprobeerd. Ga dan niet op zaterdagmiddag.

Bij extra snelle kaarten, speciaal voor foto en video toepassingen, kunnen er wel eens voorwaarden aan het bestandssysteem gesteld worden, dit is dan te lezen op de site van de fabrikant.
 
@Alfred 2:
a. Het heeft (ooit) gewerkt
b. Elite Pro SD kaartjes zijn is van Kingston. Gegeven dat dat een A-merk is én de gekozen variant geen (onwaarschijnlijk) grote is zou ik niet verwachten dat het een nepper is (zie ook a.)
Deze SD kaart is overigens geen hoogvlieger qua snelheid, is dus geen extra snelle kaart. Dat maakt 'm minder geschikt voor (bijv.) in digitale camera's, maar prima geschikt voor een fotolijst, IMHO.
c. Ik ben nog steeds benieuwd wat het klonen op gaat leveren, zie posting #9, waarbij ruwe data geschreven wordt naar de SD kaart, zodat een behoorlijke check op schrijfproblemen is inbegrepen.
Uiteraard kan de vragensteller eens zien of de bestanden er na de kloonactie goed op staan, dus na het klonen even uit de pc halen en er weer in doen (voor de herkenning) en dan vanaf de SD kaart de foto-bestanden kopiëren naar de lokale harde schijf (in eigen/nieuwe map) en dan kijken of alle gekopieerde foto's goed zijn overgekomen door ze allemaal te openen/bekijken, danwel alle foto's rechtstreeks vanaf de SD kaart bekijken voor dezelfde check op wel/niet goed (=leesbaar) weggeschreven op de SD kaart.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu ook dat het van Kingston inderdaad geen grote zal zijn en er zijn ook beoordelingen er over die zeggen dat het daarbij al snel niet meer werkte. Dat zou niet voor moeten mogen komen.

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820134127

Toch zit er levenslang garantie op.

Deze kaart heeft ook een lees/schrijf beveiliging schakelaartje, die je wel eens zou kunnen vergeten.

Als het niet van Kingston is, dan misschien dit merkloze kaartje met een cappaciteit tot 128 Gb die gewoon "elite pro" heet: http://www.dhgate.com/product/new-32gb-64gb-128gb-sd-sdxc-memory-card-flash/228831314.html Dat een namaak kaartje niet de gewenste grootte heeft blijkt pas wanneer de hoeveelheid die er wel op past wordt overschreden en dan alleen nog als de mappen worden geopend om de inhoud te bekijken. Bij formattering worden ze corrupt. Er is geen foutmelding geweest.
 
@Alfred2: Gegeven dat de verkoper van dat merkloze apparaat een 100% positive feedback heeft doet mij sterk vermoeden dat (in ieder geval) de SD kaart die jij linkte zojuist geen nepper is. ;)
Maar inderdaad is niet helemaal uit te sluiten dat er nóg andere merkloze SD kaarten zijn die Elite Pro in hun productnamen gebruiken.

Zou fijn zijn als we snel terugkoppeling krijgen van de vragensteller, alhoewel hij blijkbaar even moet wachten totdat die vriend langskomt met zíjn SD kaart.
hij komt deze week mijn kant uit ,laat ik hem het kaartje even meenemen

Tijs.
 
woensdag komt mijn vriend langs en neemt die sd kaart mee, dan ga ik het proberen en laat het jullie, uiteraard, even weten.
 
De tevredenheid over de beschrijving is 4/5 en reputatie bouw je ook op als koper van kleine artikelen. 100 procent positief zegt bij fleaBay niet genoeg bij 436 transacties. Zo een kaart is een derde van de prijs met gratis verzenden. Weet zo een verkoper dan zelf wel wat die verkoopt.

Deze vraag gaat over een kaart die wel goed werkt op de computer maar niet in de digitale fotolijst. Daar zat ik niet de hele tijd aan te denken. Ik ga weer drukwerk bezorgen. Succes
 
@Alfred 2: Ik interpreteer het anders, dus dat de SD kaart (vóór formattering) wel degelijk werd herkend:
maar nu herkent mijn fotolijstje de kaart niet meer.
nu ben ik bang dat er misschien verborgen bestanden op gestaan hebben.

Tijs.
 
Klopt alfred voor formattering deed hij het goed, maar er stond van alles op wat ik er af wilde hebben dus geformatteerd en toen werd hij niet meer door het fotolijstje herkend, wel door de vaste computer.
 
Maak eens een screenshot van schijfbeheer als dat kaartje in de PC zit en zet die hier neer via Paint om er een jpeg van te maken en Tinypics om hem te plaatsen, sig. van @dnties gebruiken kan ook.
 
vandaag aan de slag gegaan met het kaartje en gekloond, en..... hij doet het weer.
tijs dank je wel voor je duidelijke uitleg, in 1 keer goed gegaan.
ik ben er hartstikke blij mee.
iedereen bedankt voor het meedenken..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan