mijn sd elite pro kaartje wordt niet meer herkend na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

carla.robbedoes

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Berichten
34
Goedemorgen.
Ik heb een digitaal fotolijstje gekregen die draait op een sd memory card.
daar er van alles op stond heb ik dat kaartje geformatteerd op mijn vaste computer.
daarna foto,s erop gezet, maar nu herkent mijn fotolijstje de kaart niet meer.
nu ben ik bang dat er misschien verborgen bestanden op gestaan hebben.
dus ik heb een vriend van mij die ook zo,n lijstje heeft, gevraagd zijn kaartje even te copieren.
heeft hij gedaan, die bestanden heb ik nu op mijn kaartje gezet, maar hij herkent hem nog steeds niet.
iemand nog een suggestie hoe ik nu dit lijstje weer aan de praat krijg ???
alvast bedankt.
hartelijke groet
carla
 
Heb ze allemaal geprobeerd, maar het moet fat zijn.volgens het kaartje van mijn vriend. Dus weer op fat gezet.
 
ik dacht ook dat het niet uit mocht maken als ik hem formatteerde, maar hij leest hem echt niet.
 
Wat je zou kunnen proberen is het volgende. Note: Ik ga ervan uit dat jouw SD kaart gelijke grootte of groter is dan die van die vriend:
a. Laat je vriend even een kopie maken van zijn foto's op zijn SD kaart en vraag hem dan tijdelijk die SD kaart te mogen lenen om te klonen.
b. Maak een image op de jouw harde schijf van die vriend's SD kaart via win32diskimager
Dus vul in/blader welke image bestandsnaam het moet gaan zijn [vergeet niet om achter de bestandsnaam .img te zetten als extensie!](1), kies de schijfletter van de SD kaart (2) en klik op Read (3), zie schermafdruk.
c. Sluit win32diskimager af, vervang de SD kaart van de vriend voor die van jou.
d. Start win32diskimager weer, selecteer/blader naar de gemaakte image van b., selecteer jouw SD kaart schijfletter (maak hier geen fouten mee!) en klik op Write.
e. Sluit win32diskimager af, haal jouw SD kaart eruit en kijk of je de foto's van jouw vriend in beeld krijgt als je de SD kaart in jouw fotolijst gestopt hebt.
Indien dat werkt, koppel jouw SD kaart weer met de computer en kijk in Schijfbeheer of je de partitie kunt vergroten (indien jouw SD kaart groter dan die van die vriend). Indien ja, vergroten, weer eruit halen en kijken of je fotolijst er nog steeds wat mee kan.
Indien ja, na vergroting v.d. partitie, de foto-bestanden op de SD kaart vervangen door die van jou en weer kijken/testen. Begin met slechts 1 foto bestand, eentje waar je zeker van bent dat die eerder goed werd weergegeven. Werkt dat, dan nog een paar fotobestanden méér toevoegen, weer testen etc.
Kan het niet vergroot worden (bijv. vanwege even groot) maar je bent (toch) tevreden, de foto-bestanden op de SD kaart vervangen door die van jou (begin weer met 1 bestand) en weer kijken/testen, en daarna de andere fotobestanden erop zetten en weer testen.

NB: Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat je probleem er vandaan kwam dat je corrupte (of niet ondersteunde) foto-bestanden op de SD kaart had gezet, dus dat de partities etc. goed zijn maar de foto-bestand(en) niet.

Tijs.

attachment.php
 

Bijlagen

  • Win32setUpClone.png
    Win32setUpClone.png
    92,5 KB · Weergaven: 354
Laatst bewerkt:
ja als ik het kaartje van mijn vriend in het lijstje doet,herkent hij hem keurig, maar mijn kaartje niet, ander kaartje geprobeerd, ook niet, snap er niks van
 
tijs dank je wel ga ik ook nog proberen.
hij komt deze week mijn kant uit ,laat ik hem het kaartje even meenemen
 
Kan zijn dat ik het niet begrijp. Maar een vriend kopieert de bestanden naar 'Mijn' kaartje. Dan wijzigt toch niets aan de formattering van dat kaartje. Het eerst wat je zou moeten doen is vaststellen welke formattering het kaartje van die vriend heeft.

ja als ik het kaartje van mijn vriend in het lijstje doet, herkent hij hem keurig, maar mijn kaartje niet,

Rechtsklik SD-kaart > Eigenschappen > Tabblad > Algemeen > File system: ...
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast : als dat kaartje van die vriend probleemloos wordt gelezen en je hebt vastgesteld hoe dat kaartje is geformatteerd, dan formatteer je je eigen kaartje ook volgens die modus en daarna kopieer je complete inhoud van het kaartje van die vriend naar dat van jou (middels een computer). Het moet toch gek gaan wil het dan nog niet lukken.
 
Beetje zinloze 2 laatste postings, IMHO: Indien gekloond (zie posting #9) staan de partitie-soort, inhoud van (getest werkende) foto-bestanden etc. meteen al correct op de SD kaart van de vragensteller.

Tijs.
 
Het kaartje van die vriend is niet geformatteerd, mijn kaartje heb ik geformatteerd. Heb bij hemgekeken welke bestandstype dat is dus fat. Heb ik dus ook zo staan. Mijn kaartje is na formatteren niet meer te herkennen in de fotolijst. Gisteren daarom het kaartje van die vriend naar mijn harde schijf gecopieerd. Vervolgensdie bestanden gecopieerd naar mijn kaartje. En dan doet hij nog steeds niks.
 
Als je jouw kaartje in een (willekeurige) kaartlezer stopt, kun je er dan wel bestanden van lezen / naartoe schrijven?
 
Dan blijft er inderdaad (als test) voor wat betreft jouw SD kaart alleen nog die kloon-optie open. Werkt het (vlak na het klonen, dus met een 'exacte kopie' van de SD kaart van de vriend, incl. werkende foto-bestanden) dan nog niet, dan blijft alleen kapotte SD kaart over of dat de fotolijst zélf een probleem heeft (*)

(*) Uiteraard (als die vriend toch al langskomt met zijn SD kaart) ook zijn SD kaart proberen in de fotolijst. Als zelfs dat niet werkt, dan zou de fotolijst zelf een probleem moeten hebben...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gisteren uitgeprobeerd, zijn kaartje werkt prima in het fotolijstje.dus ligt niet aan het lijstje.ikwas al druk aan het elimineren geweest, maar weet het echt niet meer. Ga als hij is er dat klonen proberen.
Dank je wel
 
Laat dit tooltje Klik eens naar het systeem 'kijken', terwijl dat digitale fotolijstje aan je machine hangt. Wie weet komt er een merk / type uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan