outlook mail werkt niet lekker samen met thunderbird : 2 staps verificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
Al een tijdje gebruik ik 2 staps verificatie voor mijn outlook account en nog nooit heb ik problemen gehad met thunderbird.
nu heeft thunderbird plots problemen met de app passwords die ik in voer.
ik heb alles negekeken maar kan maar geen duidelijk antwoordt vinden wat nou precies het probleem kan zijn.
ik heb ook alle instellingen nagelopen en alles zou moeten werken.
Maar thunderbird slikt het maar niet.
Weet iemand hier wat ik nou precies fout doe?
 
Kijk even of je hier wat uit kunt halen voor wat betreft de oplossing van jouw probleem.

Tijs.
 
bedankt voor je reactie.

het gaat hier echter om outlook en niet om gmail.
gmail heb ik er ook in zitten maar dat werkt voor mij prima aangezien gmail via een web api wordt ingelogd
outlook mail doet dat niet.
 
Oeps, even te snel gelezen. :(

Een oplossing is echter op de dezelfde manier als bij Gmail, oftewel laat een App specifiek wachtwoord creëren onder je mailaccount en gebruik die in je app (in jouw geval, Thunderbird dus).
Uit deze link:
[...]Gebruik app-wachtwoorden wanneer u geen beveiligingscodes kunt gebruiken.

Sommige apps (zoals de e-mail-apps op sommige telefoons) of apparaten (zoals de Xbox 360) kunnen geen gebruik maken van gewone beveiligingscodes. Wanneer u verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld en u in een app of op een apparaat een foutmelding krijgt over een foutief wachtwoord terwijl u zeker weet dat uw wachtwoord juist was, dan hebt u een app-wachtwoord nodig voor de app of het apparaat.

Een app-wachtwoord ophalen
Ga naar de pagina Beveiligingsinstellingen en meld u aan met uw Microsoft-account. [Dit mag/kan ook een Outlook.com/Hotmail.com mailaccount zijn!]
Klik onder App-wachtwoorden op Maak een nieuw app-wachtwoord. Het nieuwe, unieke app-wachtwoord verschijnt op uw scherm.
Geef in de app of het apparaat dat u wilt gebruiken, het nieuwe app-wachtwoord op in plaats van uw gewone wachtwoord.
App-wachtwoorden zijn alleen nodig als u verificatie in twee stappen gebruikt.

Er schijnen ook nog andere methode(s) te zijn, maar ik kan voor jou niet beoordelen of Thunderbird daar goed mee overweg kan of dat je het wenselijk vindt:
link, waarbij het idee van 2 way authentication intact blijft ipv. het (voor puur mail) even te 'bypassen' met een (random gegenereerd) e-mail wachtwoord (dat afwijkt van je normale wachtwoord van je Microsoft (mail-)account.)
Achtergrond hieromtrent + nog wat extra nuttige informatie (over Google/Gmail maar ook Outlook accounts (bijv. vanaf "Microsoft Two-Step Verification")): hier
Als ik het goed begrijp genereren de diverse tools een "one time password", vergelijkbaar met de signeercode van een Rabobank Scanner apparaatje, dus hoeft het apparaat (met de tool) dat je ervoor gebruikt niet online te zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan